ایجاد ۳۶ هزار شغل در بخش مشاغل خانگی از ابتدای سال تاکنون
کد خبر: 3754327
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
معاون وزیر کار خبر داد:

ایجاد ۳۶ هزار شغل در بخش مشاغل خانگی از ابتدای سال تاکنون

گروه سیاست و اقتصاد - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال در بخش مشاغل خانگی ۳۶ هزار اشتغال ایجاد شده که بخشی از آن از طریق الگوی جدید کارآفرینی انجام شده است.

ایجاد 36 هزار شغل در بخش مشاغل خانگی از ابتدای سال تاکنونعیسی منصوری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص طرح‌های جدید اشتغال خانگی اظهار کرد: در گذشته قاعده‌ای در کشور بود مبنی بر اینکه هر فردی که قصد داشت شغل یا کسب وکار خانگی را شکل دهد، مجوزی درخواست می‌کرد، وام می‌گرفت و اعلام می‌شد که این فرد به طور رسمی شاغل شده است.

وی افزود: به تدریج که میزان وام کاهش پیدا کرد، شغل‌های خانگی ایجاد نمی‌شد. در گزارش‌ها نیز این همبستگی کاملا قابل مشاهده است.

منصوری بیان کرد: در وزارت کار زحمت زیادی کشیده شد که الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی را طراحی کردند. یکی از مشخصات این کار این بود که خود وزارت کار از نقش دادن مجوز و وام خارج شد و از سازمان‌ها و نهاد‌هایی که می‌توانستند این الگو را پیاده کنند، دعوت به کار کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از این نهادها، نهاد جهاد دانشگاهی بود که ما در مرحله اول استان را به جهاد دانشگاهی واگذار کردیم. آن‌ها نیز زحمت زیادی کشید و تاکنون دستاورد‌های خوبی داشتند. در توافقی که با دولت داشتیم قرار است که گزارش پیشرفت کار را ارائه کنند.

وی ادامه داد: این الگو بیشتر بر این تاکید دارد که به زنجیره ارزش توجه و در گام اول به توانمندسازی گروه‌های هدف نگاه کنیم. یکی از مسائل اصلی اتصال به بازار این محصولات و کار‌ها و شبکه‌سازی است. این کار‌ها در حال انجام بوده که تاکنون حجم زیادی انجام شده و دستاورد‌های موفقی نیز داشته است.

منصوری تاکید کرد: امسال در بخش مشاغل خانگی ۳۶ هزار اشتغال داشتیم که بخشی از طریق الگوی جدید انجام شده است.

انتهای پیام

captcha