تکیه بر توان داخلی برای برای کاهش محرومیت در حوزه سلامت
کد خبر: 3754348
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مخبر تصریح کرد:

تکیه بر توان داخلی برای برای کاهش محرومیت در حوزه سلامت

گروه سلامت ــ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بر اهمیت خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت از طریق کارهای جهادی تأکید کرد.

تکیه بر توان داخلی برای برای کاهش محرومیت در حوزه سلامت / اعزام کاروان‌های اعزام سلامت به هزار نقطه محرومبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم رونمایی از اعزام کاروان‌های احسان سلامت شامل 132 تیم درمانی به هزار نقطه محروم کشور صبح امروز 17 مهرماه از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار شد.

در این مراسم که با مداحی، مداحان اهل بیت(ع) همراه بود، سید امیرمدنی، رئیس بنیاد برکت احسان به تازگی از سوی ستاد جرایی فرمان امام(ره)، تشکیل شده است؛ عنوان کرد: ورود به آسیب‌های اجتماعی، درمان ناباروری زوجین، کاشت حلزون و درمان ناشنوایی از جمله کارهای این بنیاد است.

وی افزود: در اعزام کاروان‌های جهادی ۳ تریلر بهداشتی –درمانی سیار، دو کامیون ایسوزو و دو چادر با ظرفیت 142 تخت بستری آماده شده است، که می‌تواند در مناطق محروم و بحران‌ها استفاده شده و مجموعه‌های درمانی را سریع به این مناطق اعزام و تا 15 روز بدون اتصال به شبکه آب و برق کار خود را انجام دهد، حتی برق را به منطقه محل استقرار خود برساند.

وی یادآور شد: ویژگی دیگر این مجموعه کاروان‌های احسان سلامت، خدمات درمانی از راه دور است. که برای خدمات تخصصی‌تر به افراد نیازمند استفاده می‌شود و این قابلیت را دارد که خدمات تخصصی را بدون نیاز به مراکز تخصصی‌تر امکان پذیرتر کند، بنا داریم این خدمات را در حوزه مناطق برای یک بازه 10 روزه طراحی شده است.

محمد ودود حیدری، رئیس قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم با تأکید بر شعائر انقلاب اسلامی در خدمت به محرومین گفت: شاه بیت این خدمات بر آمدن کارهای جهادی از دل خود مردم بود.

وی افزود: مناطق محروم، حاشیه شهرها و آسیب‌های اجتماعی و حضور در بلایا و حوادث و امداد و نجات بخشی از مأموریت‌های جهادی ستاد در امر سلامت است و با هر ظرفیتی که فراهم شود در خدمت سلامت محرومان است.

بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این برنامه محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به ایام محرم افزود: تبعیت از امام زمان در زمانی که امام حسین(ع) هنوز به امامت نرسیده بود از جمله این ویژگی امام حسین(ع) است؛ در 10 سال اول پس از شهادت امام علی(ع) امام حسین(ع) کاملا پیرو امام زمان خود یعنی امام حسن بود، و 10 سال پس از شهادت امام حسن تا 10 سال به عقد صلح ایشان با معاویه پایبند بود. اگر نیاز، درخواست و فشار مردم کوفه، به درک واصل شدن معاویه و برآمدن یزید نبود شاید امام حسین(ع) هم تکلیفی بر خود نمی‌دید.

وی افزود: پس از انقلاب امام فرمود ما به دنبال ارتش بیست میلیونی هستیم در حالیکه جمعیت کشور ۳۰ میلیون بود و در حالیکه بیشتر جمعیت کودک و نوجوان بودند، این مسأله موجب شد که در بسیاری از مسائل و توطئه‌ها تا به امروز پیروز شویم. هنر امام و رهبری در به صحنه آوردن مردم برای مسائل مختلف بود، فتنه‌های 88، 78 و دی‌ماه سال گذشته مردم خود به وسط میدان آمدند و این توطئه‌ها را پایان دادند. از این رو بسیاری از مشکلات کشور به دست خود مردم حل می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی بنیاد برکت احسان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) عنوان کرد: مسأله سلامت برای ما بسیار مهم است، در اوایل انقلاب 70 درصد کشور محروم بوده و بسیاری از پزشکان کشور پزشکان بنگلادشی و پاکستانی بودند که ۴ سال درس می‌خواندند و به ایران می‌آمدند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و تکیه بر توان داخلی از وجود پزشکان ایرانی بهره برده و امید به زندگی را از 50 به 70 سال رسانده‌ایم.

مخبر با اشاره به راه اندازی ۴ مرکز درمان سرطان و 154 مرکز جامع بهداشت از سوی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ما از سال گذشته وارد کاشت حلزون و درمان ناشنوایی شده‌‎ایم، امروز بیش از 96 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، عمده کمبودهای ما در حوزه دارو 30 درصد کل هزینه‌های دارویی بوده و عمدتا داورهای های‌تک بوده و برای بیماران خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا هم عمده نیاز ما داروهای های‌تک بوده و می‌خواهیم به این میدان وارد شویم تا بتوانیم نیازهای کشور در این حوزه را نیز برطرف کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های احسان سلامت عنوان یادآور شد: این یک حرکت بدیع است که از سوی بنیاد برکت احسان که به تازگی در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تشکیل شده است؛ برای خدمت به بیماران نیازمند در مناطق محروم شکل گرفته و از امروز هدف گذاری آن برای هزار نقطه محروم کشور آغاز و این کاروان‌ها به آنجا اعزام می‌شوند.
وی یادآور شد: امیدواریم با تشکیل حرکت جهادی کاروان‌های سلامت قرارگاه‌های آن در تمامی تمام کشور شکل گرفته و جایی باقی نماند که به دلیل محرومیت دسترسی به خدمات پزشکی را نداشته باشد.
انتهای پیام
captcha