ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی قرآنیان چهارمحال و بختیاری/ وعده‌های قرآنی عملی شوند
کد خبر: 3754373
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی قرآنیان چهارمحال و بختیاری/ وعده‌های قرآنی عملی شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دفتر فعالیت‌های قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری موازی‌کاری در برگزاری مسابقات قرآنی و شرکت تعداد خاصی از قرآنیان استان در این مسابقات را از ضعف‌های ‌حوزه قرآنی برشمرد و گفت: این مشکل به‌دلیل نبود بانک اطلاعاتی از قرآنیان است لذا ایجاد بانک اطلاعاتی از قرآنیان استان ضروری است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حسن حسن‌زاده، مسئول دفتر فعالیت‌های قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صبح امروز، ۱۷ مهرماه در نخستین کارگروه تبلیغ و ترویج شورای هماهنگی، توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان که با حضور جمعی از مسئولان قرآنی استان در اداره‌کل ارشاد استان برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های خوب دستگاه‌های متولی امور قرآنی در استان، گفت: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان سال‌های ۹۴ و ۹۵ جزء شورا‌های برتر کشوری انتخاب شد.
وی با اشاره به فعالیت ۵۹ موسسه فرهنگی قرآن و عترت و ۱۲۰ خانه قرآن روستایی و شهری در استان، افزود: هرچند تعدادی از دستگاه‌ها در گسترش فعالیت‌های قرآنی همکاری می‌کنند، اما باید از ظرفیت خیرین و انجام تبلیغات در این زمینه غافل نشد.
حسن زاده از برگزاری ۹ جشنواره با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان در هفته قرآن و عترت که سال گذشته در استان برگزار شد خبر داد و اظهار کرد: در این هفته از ۲۰۰ برگزیده استان در رشته‌های مختلف قرآنی و هنری تجلیل به عمل آمد و کتاب این هفته نیز چاپ شده است.
مسئول دفتر فعالیت‌های قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در اسفندماه سال جاری، تصریح کرد: علاوه بر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره آموزش و پرورش نیز در این آزمون همکاری خواهند کرد.
وی بر هم‌افزایی نیرو‌های قرآنی استان در برگزاری پرشور آزمون ملی حفظ و مفاهیم قرآن تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه استان در تعداد ثبت نامی و قبول شدگان در این آزمون جایگاه خوبی در کشور ندارد لذا باید همه فعالین قرآنی استان در این راستا یاری گر باشند.
حسن زاده موازی کاری در برگزاری مسابقات قرآنی و شرکت تعداد خاصی از قرآنیان استان در این مسابقات را از ضعف‌های استان در حوزه قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: این عارضه به دلیل نبود بانک اطلاعاتی از قرآنیان است لذا ایجاد بانک اطلاعاتی از قرآنیان استان ضروری است.
روح انگیز بهرامی، مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت نور شهرکرد، نیز در این جلسه با اشاره به کمبود مربیان متخصص قرآنی و اهمیت تربیت مربیان قرآنی در استان، گفت: متاسفانه به دلیل نبود مربیان قرآنی استانی، در بسیاری از جلسات قرآنی شاخص از مربیان دیگر استان‌ها استفاده می‌شود.
وی با انتقاد از عدم وجود روحیه جهادی در انجام فعالیت‌های قرآنی در استان، افزود: مسئولین استان به فعالین قرآنی بها نمی‌دهند و تنها در جلسات از رونق فعالیت‌های قرآنی و حمایت از فعالین سخن می‌گویند.
یادآور می‌شود استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در تربیت مربیان قرآنی، اختصاص اعتبار خاصی به فعالیت‌های قرآنی در ادارات، همکاری بیشتر ادارات با خبرگزاری ایکنا و استفاده از ظرفیت مربیان استانی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از مصوبات این کارگروه بود.
انتهای پیام

captcha