تربیت حفاظ کل در مؤسسه جامعةالقرآن کرمان
کد خبر: 3754381
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
موسسه برتر هفته/ 68

تربیت حفاظ کل در مؤسسه جامعةالقرآن کرمان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه فاطمه الزهرا(س) و شعبه یک و دو جامعة‌القرآن شهرستان بم، سه مؤسسه با مدیریتی واحد هستند.

چهارشنبه//تربیت حافظ کل در مؤسسه «جامعةالقرآن» کرمانبه گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یکی از مؤسسات قرآنی را به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات برای همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. 
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 67 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم، که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی دو شعبه از مؤسسه قرآن و عترت جامعةالقرآن استان کرمان بپردازیم.

مؤسسه فاطمه الزهرا(س) و شعبه یک و دو جامعة‌القرآن شهرستان بم سه مؤسسه با مدیریتی واحد هستند. کلاس‌های قرآنی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم، حفظ، کلاس‌های هنری چون نقاشی، خیاطی و مسابقات متنوع در این سه مجموعه برگزار می‌شود.

کلاس‌های مؤسسه جامعةالقرآن کرمان از سوی مؤسسه جامعةالقرآن مرکز(قم) برنامه‌ریزی می‌شود، لذا مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد و در این کلاس‌ها که محدودیت سنی ندارد، تاکنون حدود 15 حافظ کل تربیت شده‌ است. بیشتر حافظان شهرستان بم در این مؤسسه تربیت شده‌اند، زیراکه استقبال و آمار شرکت‌کنندگان بالاست و در حال حاضر حدود ۱۵۰ نفر در رشته‌های مختلف در این سه مؤسسه مشغول یادگیری قرآن هستند.

مدت دوره حفظ کل در مؤسسه جامةالقرآن، چهارساله است که قرآن‌دوستان در این زمان حافظ کل خواهند شد و نیاز به مرخصی از مدرسه ندارند و در کنار کلاس‌های درس می‌توانند در کلاس‌های موسسه شرکت کنند.

با توجه به فعالیت‌های قرآنی متنوع مؤسسه و تربیت حافظان بسیار، هیچ نهاد و سازمانی از آنها حمایتی نمی‌کند و برای تأمین هزینه‌های مؤسسه دچار مشکل هستند. مکان مؤسسه منزل شخصی مدیرعامل است و هزینه و اعتبارات مؤسسه از شهریه‌های قرآن‌آموزان تأمین می‌شود که البته بعضی از افراد در توانشان نیست که این مقدار را هم پرداخت کنند. لذا نداشتن مکان مناسب و اعتبارات لازم سبب شده تا این موسسه نتواند دوره تریت مربی و یا دوره‌های مشابه با تعداد بیشتر را برگزار کند.

یادآور می‌شود، شعبه یک مؤسسه جامعة‌القرآن در سال ۸۳ در بلوار امام خمینی(ره)، کوچه سوم و شعبه دوم نیز در خیابان پاسداران، خیابان فاطمی فعالیت دارند.

انتهای پیام

captcha