استانداردسازی نمازخانه ادارات به زودی تدوین می‌شود
کد خبر: 3754390
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶

استانداردسازی نمازخانه ادارات به زودی تدوین می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان با اشاره به اینکه تدوین استانداردسازی نمازخانه ادارات، اماکن عمومی، مساجد و شبستان ها به استان کردستان واگذار شده است، گفت: خوشبختانه بخش استانداردسازی نمازخانه ادارات در حال تدوین است و به زودی به ادارات ابلاغ خواهد شد.

استاندارد نمازخانه ادارات به زودی تدوین می‌شود

به گزارش ایکنا از کردستان، منصور لهونیان، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان امروز، 17 مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان اظهار کرد: ما باید نمازخانه‌ها را به گونه‌ای تدوین کنیم که جوابگوی مناسب همه خواسته‌ها و نیازهای مردم در مذاهب چهارگانه اهل سنت و تشیع باشد و وضوخانه‌ها به گونه‌ای طراحی شود که نمازگزاران به راحتی بتوانند وضو بگیرند.
وی با اشاره به تدوین استاندارد نمازخانه ادارات، اماکن عمومی، مساجد و شبستان ها به استان کردستان واگذار شده است، افزود: خوشبختانه بخش استاندارد نمازخانه ادارات در حال تدوین شدن بوده و به زودی برای اجرا در اختیار ادارات قرار می‌گیرد.
لهونیان عنوان کرد: در این سند استاندارد سعی می‌شود تا تسهیلاتی برای نمازگزاران در نظر گرفته شود که دچار مشکل نشوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بازار حلال از نظر گردش مالی خیلی وسیع‌تر از بازار نفت است، عنوان کرد: امروزه غذای حلال یکی از برندهای معتبر در عرصه جهانی است که جایگاه ویژه‌ای را میان کشورهای اسلامی و غیراسلامی پیدا کرده است.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان با اشاره به تولید حلال، تجارتی پرسود است و تقاضای رو به رشد جهانی آن می‌طلبد که ایران و دیگر کشورهای مسلمان به طور جدی به دنبال تجارت محصولات حلال باشند.
وی افزود: ما به عنوان یک کشور بزرگ اسلامی باید سهم خود را از این بازار حلال کسب کنیم لذا توسعه استاندارد حلال کالاها، افزایش کالاهای تحت پوشش استاندارد حلال، فعال بودن استاندارد در استاندارد کشورهای اسلامی(اسمیک)،رقابت پذیر بودن کالای ایرانی در بازار جهانی حلال می تواند سهم ایران را در بازار حلال افزایش داد.
لهونیان با اشاره به نزدیک شدن به روز جهانی استاندارد عنوان کرد:21 تا 27 مهر ماه هر ساله با نام هفته ملی استاندارد نامگذاری شده است که شعار امسال این روز «استاندارد بین‌المللی و انقلاب چهارم صنعتی» تعیین شده است.
وی با اشاره به عملکرد شش ماه اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان اعلام کرد: طی 6 ماهه نخست امسال 23 پروانه و پنج مجوز استاندارد برای متقاضیان استان صادر شده و پروانه 40 واحد هم تمدید و رفع تعلیق شده است.
وی با اشاره به اینکه در این مدت، 49 پروانه استاندارد هم تعلیق و 12 پروانه هم باطل شد، گفت: 648 مورد بازدید از واحدهای تولیدی نیز انجام و 471 نمونه از تولیدات این واحدها گرفته شد.
مدیرکل استاندارد کردستان یادآور شد: در قالب طرح طاها هم سه هزار و 992 مورد بازرسی از مراکز عرضه در 6 ماهه نخست امسال انجام شده است.
انتهای پیام

captcha