آموزش قرآن در دوره پيش از دبستان ضروری و امکان‌پذير است
کد خبر: 3754542
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

آموزش قرآن در دوره پيش از دبستان ضروری و امکان‌پذير است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مهد قرآن امام موسی بن‌جعفر(ع) تبریز از ضرورت آمورش قرآن در دوره پيش از دبستان گفت و اظهار کرد: آموزش قرآن در دوره پيش از دبستان ضروری و امکان پذير است.

ضرورت آمورش قرآن در دوره پيش از دبستان/ تربیت خردسالان بر اساس تلقین و عادت دادن

مریم برادران، مدیر مهد قرآن امام موسی بن‌جعفر(ع) تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به ضرورت آموزش قرآن در دوره پيش از دبستان اظهار کرد: آموزش قرآن در دوره پيش از دبستان ضروری و امکان‌پذير است، آموزش اوليه قرآن را از سنخ زبان آموزی بوده و با استناد به تجربه‌های عملي کودک در زمينه کسب مهارت‌های زباني و تجربه‌های آموزش قرآن پيش از آموزش رسمی در تاريخ گذشته کشورمان و تجربه برخی از نهادهای مردمی در دهه‌‌های اخير امکان آموزش قرآن در کودکی را مورد تأکيد قرار دارد.
وی ضمن بازگو نمودن عجین شدن قرآن با جان حافظ قرآن ادامه داد: حافظ قرآن در سایه تلاوت قرآن در دنیا، قرآن با جان او عجین می‌شود و چنین حافظی وقتی وارد بهشت شد به او می‌گویند: بخوان و بالا برو و او لب می‌گشاید و آیات قرآن از دهان مبارک او سرازیر می‌شود.
مدیر مهد قرآن امام موسی بن جعفر(ع) تبریز یادآور شد: مداومت در قرائت و حفظ قرآن عامل بسياری از توفيقات و بركات الهی است و كسی كه انس به قرائت، حفظ و تدبّر در مفاهيم و معانی قرآنی داشته باشد ترک آن برايش بسيار مشكل می‌نمايد. با قرآن کریم زندگي زيبا می‎شود و جان می‎گيرد و آرامش واقعي به منصه ظهور می‎رسد.
برادران تأکید کرد: در تربیت خردسالان باید بر اساس تلقین و عادت دادن حرکت کنیم چون کودک برای تلقینات مفید و عادتهای مثبت نقش پذیر و مستعد است.

انتهای پیام

captcha