قدردانی از خیرین مؤسسه دارالقرآن اهل البیت(ع) سیرجان
کد خبر: 3754594
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

قدردانی از خیرین مؤسسه دارالقرآن اهل البیت(ع) سیرجان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ رئیس هیئت مدیره مؤسسه دارالقرآن أهل بيت(ع) گفت: خیرین مکان‌های را وقف مؤسسه کرده‌اند که با اجاره دادن این مکان‌ها به داروخانه و درمانگاه توانسته‌ایم، اعتبارات این مرکز قرآنی را تأمین کنیم.

محمد ایران‌نژاد، رئیس هیئت مدیره مؤسسه دارالقرآن اهل بيت(ع) سیرجان در گفت‌وگو با ایکنا؛‌ بیان کرد: این مؤسسه با بیش از 30 هزار مترمربع زیربنا در بخش‌های گوناگون ازجمله کتابخانه تخصصی قرآن، سالن اجتماعات، نمایندگی دانشگاه حدیث و سالن‌های جانبی دیگر با برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در رشته‌های مختلف مانند صوت و لحن، تفسیر، حفظ قرآن و نهج البلاغه مشغول فعالیت است.

ایران‌نژاد ادامه داد: این کلاس‌ها برای همه اقشار در همه سنین از چهارسالگی تا هشتادسالگی در همه ساعات روز در دو شیفت از ساعت 7 تا 12 و از 15 تا 21 در مؤسسه برگزار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه دارالقرآن أهل بيت(ع) سیرجان اظهار کرد: سال گذشته یک دوره حفظ تخصصی کل قرآن در یک سال را داشتیم که سه نفر از این شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی سازمان سنجش و آزمون شفاهی سازمان اوقاف شرکت و مدرک لیسانس علوم قرآنی را دریافت کردند. همچنین، تاکنون تعداد قابل توجهی حافظ 10 و 5 جزء در مؤسسه تربیت شده‌اند.

وی افزود: در طرحی روشندلان شهر را شناسایی کردیم و با هزینه مؤسسه با سرویس ایاب و ذهاب به کلاس‌ها آوردیم و بسیاری از این دوستان که تا سن 13 سالگی حتی سواد خواندن و نوشتن نیز نداشتند، قرآن فرا گرفته و حتی مربی نیز شدند.

ایران‌نژاد تصریح کرد: اکثر کلاس‌هایمان رایگان برگزار می‌شود و بخش اندکی از کلاس‌ها شهریه دارند، البته افرادی که نمی‌توانند این مبلغ را تهیه کنند، خود مؤسسه هزینه را تقبل می‌کند.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه دارالقرآن اهل بيت(ع) سیرجان اظهار کرد: خیرین مکان‌های مسکونی و تجاری را وقف مؤسسه کرده‌اند که با اجاره دادن این مکان‌ها به داروخانه و درمانگاه توانسته‌ایم، اعتبارات این مرکز قرآنی را تأمین و همه این اجاره‌بها را صرف فعالیت‌های قرآنی مؤسسه کنیم.

وی گفت: تاکنون پنج دوره تربیت مربی برگزار کرده‌ایم که در هر دوره  حدود 30 مربی شرکت کرده‌اند. همچنین دو دوره‌ 150 نفری را از سوی آموزش‌ و پرورش در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی و صوت و لحن برپا کرده‌ایم.

ایران‌نژاد بیان کرد: تربیت قاری و حافظ چند جزء و برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه با جمعیت بالا ازجمله فعالیت‌های موفق ما بوده است.

وی گفت: چند سالی است که بوستان نونهال قرآنی نیز در مؤسسه راه‌اندازی شده است تا کودکان سه تا پنج سال با روش‌های کودکانه نیز آموزش ببینند و دو سال متوالی است که به عنوان مهد نمونه استان معرفی شده است.

ایران‌نژاد در پایان گفت: از طریق رسانه ایکنا، از همه خیرین و مؤمنانی که در اداره این مؤسسه تاکنون ما را یاری کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

یادآور می‌شود، مؤسسه دارالقرآن اهل بيت(ع) با ثبت‌ اساسنامه، مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و در استان کرمان، شهرستان سیرجان، بلوار ولی عصر(عج)، روبروی تربيت بدنی جديد، واقع شده است.

انتهای پیام

 

captcha