زبان فارسی از مؤلفه‌های اثرگذار در انسجام و وحدت ملی است
کد خبر: 3754626
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

زبان فارسی از مؤلفه‌های اثرگذار در انسجام و وحدت ملی است

گروه فرهنگی ـ در بخشی از پیام وزیر ارشاد به سیزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی آمده است: زبان فارسی از نمادهای مهم هویتی و مؤلفه‌های اثرگذار در انسجام و وحدت ملی است.

به گزارش ایكنا از فارس، علی صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی كه آغازگر بیست و دومین برنامه‌های یادروز حافظ است، پیامی صادر كرد.
در این پیام آمده است: «زبان فارسی از نمادهای مهم هویتی و مؤلفه‌های اثرگذار در انسجام و وحدت ملی است. همچنین این زبان شیرین و کهن، از چنان زیبایی و ژرفایی برخورداراست که بسیاری از بزرگان نامدار را مجذوب خود ساخته و طوطیان شکر شکن ادبیات جهان را واله و شیفته خود کرده است.
بی‌شک زبان فارسی از چنان غنا و قابلیتی برخورداراست که در عصر حاضر نیز بتواند به عنوان زبانی مرجع و اثرگذار در ساحت‌های گوناگون علمی و ادبی، نقش‌آفرینی کند.
از این رو پژوهش در گستره زبان و ادب فارسی باهدف تأثیرگذاری جهان امروز، می‌تواند بیش از پیش مورد توجه علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان این عرصه قرار گیرد.
برگزاری سیزدهمین همایش بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی که از قدیمی‌ترین انجمن‌های علمی در حوزه علوم انسانی به شمار می‌آید همزمان با یادروز شاعر سخنور و لسان‌الغیب، حافظ شیرازی، گامی ارزشمند برای راهیابی به این مقصود است تا با گفت‌وگو، تبادل نظر و انتقال تجارب میان استادان و پژوهشگران شاهد افق‌هایی نو و دستاوردهای کاربردی در عرصه زبان و ادب فارسی باشیم.
با تقدیر از میزبانی شایسته دانشگاه شیراز، به تمامی دست‌اندرکاران و اعضای هیئت علمی این همایش مهم و مشارکت‌کنندگان در این رویداد علمی و فرهنگی و نیز میهمانان داخلی و خارجی آن درود می‌فرستم».
انتهای پیام

captcha