850 برنامه عزاداری حسینی در محلات
کد خبر: 3754686
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

850 برنامه عزاداری حسینی در محلات

کانون خبرنگاران نبأ ــ نائب رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان محلات گفت: طی ماه محرم 850 برنامه عزاداری در سطح شهرستان محلات اجرا شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مهدی اکبری، نائب رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان محلات اظهار کرد: در محرم امسال ۹۰ هیات عزاداری در سطح شهرستان محلات مراسم‌ عزاداری خود را با نظم و کیفیت خیلی خوب اجرا کردند.

وی افزود: هیئات عزاداری در محرم سال جاری با برنامه‌ریزی دقیق توانستند برنامه‌های عزاداری خود را بدون مشکل برگزار کنند.

نائب‌رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان محلات با بیان این که نهادهای امنیتی در تأمین امنیت مراسم‌ و تجمع‌های عزاداری نقشی پر رنگ را ایفا کردند، بیان کرد: نیروهای جان بر کف انتظامی با همراهی سپاه و بسیج همچون سال‌های گذشته، امنیت برنامه‌های عزاداری را برقرار کردند که از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.

اکبری گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و دینی در جامعه را از مأموریت‌های هیئات مذهبی دانست و افزود: در این مسیر هیئت‌های مذهبی تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند و امیدواریم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: تجمع عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورا در میدان نماز و گلزار شهداء به همت شورای هیئات هر ساله به‌عنوان پرشورترین مراسم این شهرستان انتخاب می‌شود و هیئات عزاداری در طول سه دهه ایام محرم برنامه‌های منظم و منسجمی اجرا می‌کنند.

نائب‌رئیس شورای هیئات محلات با بیان این که از روز اول تا پایان ماه محرم ۸۵۰ برنامه عزاداری در سطح شهرستان اجرا شده است، گفت: مراسم‌ پیشواز محرم، شیرخوارگان حسینی، ایستگاه‌های صلواتی، اعزام مبلغ، احلی من العسل، عزاداری خیابانی روز تاسوعا، نماز ظهر عاشورا، مراسم تعزیه‌خوانی و مراسم شام غریبان و مراسم دهه دوم و دهه سوم ماه محرم از جمله مهمترین برنامه‌های عزاداری در یک ماهه محرم در این شهرستان بوده است.

سعیدرضا ابراهیمی

انتهای پیام

 

captcha