مسابقه‌ «تبیان» در مؤسسه مشکاة الهدی پاریز
کد خبر: 3754707
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

مسابقه‌ «تبیان» در مؤسسه مشکاة الهدی پاریز

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل مؤسسه مشکاة الهدی پاریز گفت: در این مرکز قرآنی برای اولین بار مسابقه‌ای با عنوان «تبیان» برنامه‌ریزی شده که تاکنون دو دوره آن برگزار و دوره سوم درحال اجرا است.

زينب خدابخشی‌پاريزی، مدیرعامل مؤسسه مشکاة الهدی پاریز در گفت‌وگو با ایکنا؛‌ بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در همه رشته‌ها غیر از صوت و لحن(به‌علت نبود مربی ویژه قرآن‌آموزان دختر) در هر رده سنی و پسران مقطع ابتدایی ازجمله فعالیت‌های قرآنی این مرکز است. تاکنون دوره‌های آموزشی حفظ به تعداد زیاد برگزار شده است و تا آموزش پنج‌جزء نیز پیش رفته‌ایم، اما به‌دلیل اینکه متقاضی حفظ کل نداشتیم، فعلاً این دوره‌ها را برگزار نمی‌کنیم.

خدابخشی بیان کرد: شهریه کلاس‌ها براساس نرخ مصوب اتحادیه قرآنی استان است که هر دوره آموزشی حدود 25 تا 35 هزار تومان است.

وی ادامه داد: در این مرکز قرآنی یک مسابقه‌ای با عنوان «تبیان» نیز برنامه‌ریزی شده است و اکنون دو دوره آن را برگزار شده و دوره سوم درحال اجرا است.

خدابخشی در رابطه با نحوه اجرای مسابقه تبیان گفت: این طرح برای اولین‌بار در استان کرمان و در این موسسه اجرا شد. سال اول سوره لقمان، سال دوم سوره طه و امسال نیز سوره فاطر موضوع مسابقه بوده است. در این مسابقه قرآن‌آموزان در هفت رشته از جمله قرائت، مفاهیم، تفسیر سوره و سه رشته هنری خوشنویسی، نثر و تصویرگری ترجمه بخش مشخص شده از آیات به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل مؤسسه مشکاة الهدی پاریز افزود: این مسابقه از فصل تابستان آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد، لذا ترم پاییز مؤسسه از آبان ماه آغاز می‌شود. همچنین، برگزاری مسابقات قرآنی منطقه‌ای در مؤسسه از جمله فعالیت‌های رقابتی این مرکز به‌حساب می‌آید.

خدابخشی بیان کرد: مکان وقفی است و مشکل خاصی غیر از بودجه نداریم. درآمد کافی برای اردوهای تفریحی و یا زیارتی با هدف تشویق متربیان نداریم که اگر مسئولان همتی کنند و اعتبارات مراکز قرآنی را بالا ببرند، می‌توانیم مربی، دوره و کتاب‌های آموزشی بهتری برای قرآن‌آموزانمان تهیه و یا بتوانیم با هدایا و جوایز متربیان‌مان را تشویق کنیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه مشکاة الهدی پاریز از سال 90 از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز رسمی خود را دریافت کرده است و در استان کرمان، شهرستان سیرجان، پاريز، خیابان جهاد، نبش کوچه شهید راستگو واقع است.

 انتهای پیام

captcha