آغاز اجرای طرح «گفت‌وگوی ملی خانواده» در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3754732
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

آغاز اجرای طرح «گفت‌وگوی ملی خانواده» در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی از آغاز اجرای طرح «گفت‌وگوی ملی خانواده» در استان با حضور پژوهشگران، سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان اجتماعی و کارشناسان مسائل خانواده خبر داد.

 آغاز اجرای طرح «گفت‌وگوی ملی خانواده» در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رقیه صادق زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، امروز 18 مهرماه از آغاز اجرای طرح «گفت‌وگوی ملی خانواده» در استان با حضور پژوهشگران، سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان اجتماعی و کارشناسان مسائل خانواده خبر داد.

وی توجه ویژه به مسائل خانواده را یکی از رویکردهای معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برشمرد و گفت: طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در راستای کاهش برخی فاصله‌ها و شکاف‌های درون خانواده و نسل‌ها با مشارکت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و شعبه استانی انجمن جامعه‌شناسی ایران اجرا می‌شود.

محمدپور، گفت: یکی از معضلات مهم در خانواده‌ها، اختلالات ارتباطی است که امیدواریم با کمک گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، موضوع خانواده را به گفت‌وگوی ملی تبدیل کنیم.

صادق زاده، افزود: ما نیاز به آموزش مهارت‌های زندگی داریم، به طوری که اگر آموزش از سنین کم شروع شود تا حدودی معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در اکثر استان‌ها اجرایی شده است، گفت: انجمن جامعه‌شناسی ایران در همه استان‌ها، اجرای این طرح را عهده‌دار بوده و مسئولیت هماهنگی، برنامه‌ریزی، پیگیری و نظارت بر اجرای آن، به دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها سپرده شده است.

صادق‌زاده با اشاره به اینکه این طرح در دو مرحله در استان آغاز شده است، عنوان کرد: در مرحله اول، تسهیل‌گرانی از حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی مسائل حوزه خانواده در سطح استان را رصد کرده و آموزش‌های لازم را در زمینه تعامل در حل مشکلات داده و در مرحله دوم نیزاین طرح با همت تسهیل‌گران در محلات اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha