شكل‌گیری نظام آموزشی ادبیات خلاق؛ افق 1407 انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی
کد خبر: 3754737
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
میرباقری‌فرد مطرح كرد:

شكل‌گیری نظام آموزشی ادبیات خلاق؛ افق 1407 انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی

گروه فرهنگی ـ رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی، شكل‌گیری نظام آموزشی ادبیات خلاق را به عنوان افق 1407 این انجمن اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سید علی‌اصغر میرباقری‌فرد، رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی امروز، 18 مهر در بیست‌ و دومین مراسم یادروز حافظ و سیزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در شیراز تأکید کرد: برای ارزیابی وضعیت زبان و ادبیات فارسی باید دو شاخص تولید علم و پاسخ‌گویی به نیاز جامعه را در نظر گرفت.
وی افزود: سه برنامه در سه مقطع زمانی سال‌های 87، 97 و 1407 در نظر گرفته شده که شامل ادبیات فارسی، زبان فارسی و ادبیات خلاق است.
رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه در سال 87 هم و غم همه گروه‌های ادبیات توجه بر ادبیات و غفلت از زبان فارسی بود، گفت: در آن زمان برای این هدف سند راهبردی تنظیم و امروز هدف محقق شده، زبان فارسی نه به عنوان بخش فرعی بلکه به عنوان رکن اصلی در کانون توجه قرار گرفته است.
میرباقری‌فرد با یادآوری اینکه شکل‌گیری نظام آموزشی ادبیات خلاق به عنوان افق 1407 در نظر گرفته شده است، افزود: نشست‌هایی در همین زمینه در این گردهمایی برگزار می‌شود.
وی با ابراز امیدواری از اینکه گزارش‌های سال‌های آینده حاکی از این باشد که هم تولید علم و هم پاسخ‌گویی به نیاز جامعه محقق شده است، عنوان کرد: امیدوارم خروجی و دستاوردهای این گردهمایی اثربخش باشد.
رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی در بخش دیگری از سخنان خود به روند برگزاری گردهمایی‌های این انجمن هم اشاره كرد و گفت: این گردهمایی از اصفهان شروع و هر سال در یک دانشگاه کشور برگزار شده و امسال در شیراز برگزار می‌شود و امیدواریم این مسیر پرقدرت ادامه پیدا کند.
میرباقری‌فرد با بیان اینکه ارتقای زبان و ادبیات فارسی از مهم‌ترین اهداف برگزاری گردهمایی‌های انجمن ترویج است، گفت: برگزاری گردهمایی‌ها در هر استان هم در دانشگاه‌ها و هم در استان میزبان موجی در راستای تقویت زبان و ادبیات فارسی ایجاد می‌کند.
وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: هر سال برنامه سال آینده نیز مشخص و گردهمایی چهاردهم مرداد 98 در شهر ارومیه برگزار می‌شود‌.
انتهای پیام

captcha