لزوم توجه به سهم بودجه ای دانشجویان مهارتی دانشگاه علمی کابردی
کد خبر: 3754791
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

لزوم توجه به سهم بودجه ای دانشجویان مهارتی دانشگاه علمی کابردی

گروه دانشگاه ــ رئیس دانشگاه جامع علمی کابردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سهم دانشجویان مهارتی دانشگاه جامع علمی کابردی از بودجه عمومی کشور ناچیز است، اظهار کرد: افزایش وام شهریه دانشجویان به 500 هزار تومان و اختصاص یارانه شهریه به دانشجویان از فعالیت‌های مهم دانشگاه در حمایت از دانشجویان رشته‌های مهارتی است.

به گزارش ایکنا از منطقه چهارمحال و بختیاری، فرید براتی، رئیس دانشگاه جامع علمی کابردی استان، امروز 18 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به بیست و ششمین سالگرد تشکیل این دانشگاه در استان، گفت: دانشگاه جامع علمی کابردی استان از سال 82 آغاز به فعالیت کرده و تاکنون 20 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار دانشجوی فعال در 75 کد رشته در حال تحصیل در 14 واحد دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هستند، افزود: تعداد 679 مدرس در این مراکز به تدریس رشته‌های مختلف مشغول‌اند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کابردی استان از عدم فعالیت هفت مرکز این دانشگاه در سال جدید تحصیلی خبر داد و اظهار کرد: تعدادی از مراکز مانند مرکز استانداری و هلال احمر به دلیل خصولتی بودن و تعدادی نیز به دلیل انجام تخلفات دانشگاهی در سال جدید تحصیلی پذیرش ندارند.
براتی با بیان اینکه اکنون یک هزار و 200 دانشجوی خانم و یک هزار و 900 دانشجوی آقا در مراکز دانشگاه علمی کابردی تحصیل می کنند، تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی در نظر دارد با هدف استفاده از ظرفیت بنگاه‌های خصوصی، مراکز این دانشگاه را به بخش خصوصی واگذار کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کابردی استان از افتتاح مرکز علمی کاربردی فرخشهر به عنوان تنها مرکز فرهنگ و هنر آموزش عالی استان در آبان ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته نیز مرکز علمی کابردی نیروی انتظامی به مراکز این دانشگاه اضافه شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه دانشجویی، اختصاص کارت اعتباری برای تمام دانشجویان غیرشاغل این دانشگاه و واریز هزینه غذا را از فعالیت‌های شاخص در سال جدید برشمرد و خاطرنشان کرد: سیاست‌های دانشگاه جامع علمی کابردی استان بر کیفی‌سازی است و به همین دلیل نیز بسیاری از کدرشته‌های این دانشگاه در استان حذف شده و تاکید بر کدرشته های مهارتی بوده است.
براتی تصریح کرد: مرحله کشوری مسابقات فوتسال دختران دانشجوی دانشگاه علمی کابردی، جشن دانش‌آموختگی فارغ التحصیلان این دانشگاه و نمایشگاه کارآفرینی در آبان ماه سال جاری برگزار می شوند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کابردی استان با اشاره به اینکه مراکز این دانشگاه از نظر زیرساخت ها و مدرسان این دانشگاه کیفی سازی شده اند، افزود: مرکز علمی کابردی جهاد دانشگاهی، مرکز نگین و روغن نباتی از مراکز با رشته های نوین مهارتی هستند.
وی با اشاره به اینکه سهم دانشجویان مهارتی دانشگاه جامع علمی کابردی از بودجه عمومی کشور ناچیز است، اظهار کرد: افزایش وام شهریه دانشجویان به 500 هزار تومان و اختصاص یارانه شهریه به دانشجویان از فعالیت‌های مهم دانشگاه در حمایت از دانشجویان رشته‌های مهارتی است.
براتی گفت: طبق نظرسنجی انجام شده میان 700 نفر از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ، بیش از 60 درصد این دانشجویان از رشته جوشکاری، 10 درصد رشته حقوق، 10 درصد رشته حسابداری و 55 درصد از رشته امداد و سوانح مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام

captcha