حضور ۲۰۰ خادم افتخاری در موکب «شهید همدانی»
کد خبر: 3754793
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

حضور ۲۰۰ خادم افتخاری در موکب «شهید همدانی»

گروه اجتماعی ــ معاون موکب سیدالشهدا(ع) همدان گفت: برای چهارمین سال متوالی موکب شهید سردار همدانی برای خدمت به زائران اربعین حسینی برپا می‌شود.

حضور 200 خادم افتخاری در موکب «شهید همدانی»

به گزارش ایکنا از همدان، محمود احدیان، معاون موکب سیدالشهدا(ع) امروز، 22 مهرماه در نشست خبری مدیران موکب سیدالشهدا(ع) با پسوند موقعیت سرلشگر پاسدار حاج حسین همدانی از برپایی 10 موکب استان همدان در کربلا خبر داد و بیان کرد: اربعین بزرگترین همایش و گردهمایی مسلمانان است به طوریکه حتی در مراسم حج هم شاهد چنین مراسمی نیستیم.
احدیان افزود: در اربعین و عاشورا حماسه‌ای رخ داد که بعد از گذشت 1400 سال هنوز در قلب مردم، عشق و شور حسینی موج می‌زند، این علاقه مردم را با یکدیگر همدل می‌کند به طوریکه عراقی‌ها که عمدتا از مستضعفین شیعه هستند از اندک سرمایه خود در راه امام حسین(ع) و زائران این حضرت صرف کنند.
وی درباره نام‌گذاری این موکب به نام سردار همدانی، اظهار کرد: برای چهارمین سال متوالی توفیق برپایی موکب و خدمت به زائران را پیدا کردیم، در آخرین سال حیات شهید همدانی، وی پیاده به کربلا رفته و هنگام بازگشت از جوانان خواست تا ظرفیت خودشان برای برپایی مراسم‌های عاشورا و اربعین استفاده کنند.
معاون موکب سیدالشهدا(ع) افزود: سال بعد از شهادن سردار همدانی، نخستین موکب را در کربلا برپا کردیم که هدف از برپایی آن ارائه خدمات اسکان، اطعام و خدمات فرهنگی به زائران سیدالشهدا(ع) است.
وی درباره پذیرش خدام، گفت: برای ارائه خدمات به زائران 200 نفر به عنوان خادم داوطلب شده‌اند که از این تعداد 50 نفر خانم و 150 نفر آقا هستند.
احدیان با اعلام اینکه فاصله موکب از حرم امام حسین(ع) 2 کیلومتر است، تصریح کرد: این موکب در خیابان روضتین برپا می‌شود و طبق برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، روزانه 2500 غذا توزیع خواهد شد.
وی درباره همکاری با سایر شهرستان‌ها تشریح کرد: در سنوات گذشته همدان با همکاری سایر شهرستان‌ها اقدام به برپایی موکب می‌کرد اما امسال شهرستان‌ها به طور مستقل موکب خواهند داشت و تنها برای تجهیز به آنها کمک کرده‌ایم.

اسکان غیرهمدانی‌ها در موکب شهید همدانی
احدیان از مردم همدان خواست کمک‌های مالی و غیرمالی خود را به دفتر موکب که در امامزاده عبدالله(ع) مستقر است، هر چه زودتر تحویل دهند تا آنها نیز در برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد سهیم شوند.
معاون موکب سیدالشهدا(ع) در پایان گفت: مردم کمک‌های مالی خود را به شماره کارت 5859837003454333 بانک تجارت و یا به شماره شبا 840180000000002407072785 واریز کنند.
محمدصالح یوسفی، مسئول فرهنگی موکب سیدالشهدا(ع) نیز از پیش‌بینی برنامه‌های متنوع فرهنگی برای زائران اربعین خبر داد و گفت: تیم فرهنگی موکب سیدالشهدا(ع) برای زائران اربعین در قبل، حین و بعد از حرکت برنامه‌هایی نظیر سخنرانی، روضه‌خوانی و سینه‌زنی پیش‌بینی کرده است.
یوسفی ادامه داد: مکانی به منظور گرفتن عکس یادگاری زائران با تصاویر شهدا درنظر گرفته شده همچنین در این محل کارشناسان خبره‌ای برای پاسخگویی به شبهات مردم در مورد انقلاب اسلامی مستقر خواهند داشت.
وی یکی از مزیت‌های این موکب را اسکان غیرهمدانی‌ها دانست و تصریح کرد: برخلاف سایر موکب‌ها سعی داریم در حد توان، از زائران سایر استان‌ها و کشورها نیز پذیرایی کنیم.
مسئول فرهنگی موکب سیدالشهدا(ع) با تأکید بر ظرفیت‌های فرهنگی موجود، تشریح کرد: ایستگاه‌های مطالعاتی برای زائران ترتیب داده شده تا در اوقات‌فراغت خود به مطالعه بپردازند.
وی در پایان یادآور شد: هدف از برپایی این موکب، بصیرت‌افزایی برای مردم دنیا نسبت به انقلاب و شعارحسینی و گسترش فرهنگ شهادت و ایثار است.
یادآور می‌شود، موکب سیدالشهدا(ع) همدان برای ادای دین و ادامه دادن مسیر این شخصیت ملی موکب خود را با پسوند موقعیت سرلشگر پاسدار حاج حسین همدانی برپا می‌کند.
انتهای پیام

captcha