لزوم اجرای نهضت اقامه نماز در مدارس چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3754880
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
حجت الاسلام نکونام تاکید کرد:

لزوم اجرای نهضت اقامه نماز در مدارس چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اجرای نهضت اقامه نماز با هدف رفع مشکلات، موانع و کمبود‌ها در مدارس را لازم دانست و افزود: باید در این نهضت مشکلات مختلف از جمله نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و ... مدارس ساماندهی شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده، ولی فقیه در استان، روز گذشته ۱۸ مهرماه در شورای اقامه نماز استان که با حضور تعدادی از مسئولان استان در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، بر برگزاری نماز‌های جماعت در مدارس استان تأکید کرد و گفت: نماز‌های جماعت باید به طور مستمر در مدارس برگزار شود تا تبدیل به یک فرهنگ ثابت در مدارس گردد.
وی اجرای نهضت اقامه نماز با هدف رفع مشکلات، موانع و کمبود‌ها در مدارس را لازم دانست و افزود: باید در این نهضت مشکلات مختلف از جمله نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و ... مدارس ساماندهی شود.
نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه همه کمالات انسان و ره‌یافت او به کمالات در سایه نماز است و سستی در نماز بازدارنده است، اظهار کرد: آن مقدار از نماز موردقبول واقعی می‌شود که با حضور قلب باشد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نماز با حضور قلب مشکلات را رفع کرده و بصیرت و نگاه نافذ به انسان عطا می‌کند، تصریح کرد: نگاه نافذ، بصیرت و بینش امام راحل نیز در اثر ارتباط مستمر ایشان با خداوند و مداومت در نماز بود.
حجت‌الاسلام نکونام عنوان کرد: نماز ظرفیت عظیمی است که اگر در مدارس زنده شود نسل جوان را در مسیر خدا قرار می‌دهد لذا باید اقامه نماز در مدارس اولویت نخست باشد.
وی بر نگاه ویژه به اقامه نماز در ادارات تأکید کرد و ادامه داد: باید ظرفیت ادارات در اقامه نماز جماعت افزایش یابد لذا اداراتی که در این زمینه فعال هستند تشویق شده و اداراتی که کاستی دارند مشکلات و ضعف‌های آنان شناسایی و رفع شوند.

انتهای پیام

captcha