برگزاری همایش «منشور عزت» در امامزادگان البرز
کد خبر: 3754931
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

برگزاری همایش «منشور عزت» در امامزادگان البرز

اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: همایش «منشور عزت» با هدف «تبیین قیام امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در بقاع متبرکه این استان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش «منشور عزت» در امامزادگان البرز

حجت الاسلام محمد صالحی در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: روز پنجشنبه 19مهرماه، همزمان با شب اول ماه صفر مصادف با ورود کاروان اهل بیت(ع) به شام و خطبه‌خوانی حضرت سجاد(ع) و عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) در کاخ یزید و محکومیت خاندان بنی‌امیه، قاتلین و عاملین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ویژه شخص منحوس یزید است.
وی به برگزاری همایش «منشور عزت» در چهار امامزاده استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اول ماه صفر با روز جمعه و نماز جمعه همزمان است، همایش مذکور به جهت ارتقای سطح کمی و کیفی به ظهر روز پنج شنبه موکول شده است.
این مسئول، سخنرانی، تشریح خطبه امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) در کاخ اموی، قرائت قرآن، خطبه‌خوانی و مدیحه‌سرایی را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این همایش عنوان کرد و افزود: در این همایش «شعار لبیک یا حسین (ع)» و «شعار لبیک یا زینب (س)» در امامزادگان و بقاع متبرکه طنین‌انداز خواهد شد.
صالحی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی امامزادگان طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری را از اهداف برگزاری برنامه‌های مختلف مذهبی ویژه ماه صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و گفت: این همایش روز پنج شنبه در امامزاده محمد، امامزاده حسن و امامزاده طاهر(ع) کرج، امامزاده هارون طالقان و در روز جمعه همزمان ما اولین روز ماه صفر در حسینه اعظم برغان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha