امر به معروف را در چند ناهنجاری‌ اجتماعی كوچك نكنیم/ نیاز به انقلابی‌گری داریم
کد خبر: 3754950
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
مهدوی:

امر به معروف را در چند ناهنجاری‌ اجتماعی كوچك نكنیم/ نیاز به انقلابی‌گری داریم

گروه اجتماعی ـ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس با بیان اینكه اگر امر به معروف و نهی از منكر را نتوانیم احیا كنیم، در آینده وضعیت جامعه بدتر خواهد شد، گفت:‌ توقع این است که امر به معروف و نهی از منکر را در چند ناهنجاری اجتماعی حقیر و کوچک نکنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس امروز، 19 مهرماه در جمع روحانیون و مبلغان اعزامی به اردوهای راهیان‌نور گفت: ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، روحانیان را متولیان امر به معروف و نهی از منکر می‌دانیم چون کسی که می‌خواهد مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را بپذیرد، باید متخصص دین باشد و متخصص دین فقط از حوزه علمیه می‌آید.
وی با بیان اینكه اعزام راهیان‌نور از استان فارس تقریباً هر ساله حدود پنجاه هزار نفر است، افزود: مخاطبان در این اردوها حدود پنجاه هزار جوان و نوجوانی است که نسل اول جنگ را ندیده‌اند ولی روحانیان چون اهل علم هستند حتماً بیشتر از آنها مطالعه کرده و راحت‌تر می‌توانند فرهنگی را که با حادثه عاشورا پیوند خورده و نیز عبرت‌های آن را برای نسلی که مقام معظم رهبری به این نسل هست بیان کنند.
مهدوی خطاب به روحانیان تأكید كرد: جوانان توسط شما متولیان و متخصصین دین باید تربیت شوند که اینکار را سپاه پاسداران انجام داده و هر ساله اردوهای راهیان نور را برگزار كرده است.
وی ادامه داد: نور فرهنگ ایثار و شهادت که در جهاد به‌وجود می آید به فرموده حضرت علی(ع) مانند نصف قطره است. اگر شما بتوانید بزرگی و اصل امر به معروف و نهی از منکر را آن‌طور که اسلام تبیین کرده به عزیزان راهیان نور اعلام کنید كار بزرگی کرده اید.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس گفت: کار شما، کار بزرگی است، چرا که روحیه جهادگران و منش آن‌ها را برای نسل جدید بازگو می‌كنید و این خودش بیان معروفات است.
وی یادآور شد: مشکلی که ما از ابتدای انقلاب تاكنون داشتیم این است که کسی امر به معروف و نهی از منکر را تبلیغ نمی‌کند. اگر نمازی در مقابل نماز امام حسین(ع) بر پا شد به خاطر این بود که آن‌ها امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده بودند و به ظلم تن داده بودند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس هشدار داد كه دین در آستانه فردی شدن است اما امر به معروف و نهی از منکر مانع دین فردی است.
وی با بیان اینكه اگر امر به معروف و نهی از منكر را نتوانیم احیا كنیم، در آینده وضعیت جامعه بدتر خواهد شد، گفت:‌ آیا امر به معروف و نهی از منکر این اختیار را به ما داده که هر کسی هر کاری دلش خواست انجام دهد؟ پس چرا امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم؟ توقع ما این است که امر به معروف و نهی از منکر را در چند ناهنجاری اجتماعی حقیر و کوچک نکنیم.
مهدوی بیان كرد: نتیجه ذلیل بودن امر به معروف و نهی از منکر ما این است که معلوم نیست چه چیزی دارد در مجلس ما تصویب می‌شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس با بیان اینكه اشرار در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره حضور دارند، گفت: توقع این است كه همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب 24 سال پیش فرمودند واجب فراموش شده را احیا كنید، این مهم تحقق یابد.
وی، راهیان نور را بهترین فضای احیای امر به معروف و نهی از منكر دانست و گفت: کسانی که دارند توسل به شهدا پیدا می‌کنند و دلشان پاک است نباید ظلم‌پذیر باشند. هر منکری که اتفاق می‌افتد حتی عمل نکردن به قوانین مثل رد شدن از چراغ قرمز ظلم به دیگری است. ما نباید به راحتی از کنار آن رد شویم یعنی اینکه نباید ظلم را بپذیریم.
مهدوی گفت: شما روحانیون باید به گونه‌ای رفتار کنید که اگر یک روز گفتید هل من ناصر ینصرنی مردم به شما اقتدا کنند. طوری برخورد کنید که اگر یک روز گفتید هیهات منا الذله و خواستید یک موضعی را در قبال امورات منكر بگیرید، مردم شما را همراهی كنند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس با تأكید بر اینكه اكنون نیاز به انقلابی‌گری و حماسه‌ داریم، گفت: تمام شهدا منطقی و حماسی رفتند و اگر ما کار حماسی را به انداره کار عاطفی گسترش داده بودیم، اكنون نیازی به نیروی انقلابی نداشتیم.
وی ادامه داد: وضعیت اكنون هیئت‌های عزاداری و مسئولان را با هیئت و مسئولان دهه 60 مقایسه کنید. آن دهه شصتی‌ها همان شهدا هستند که شما دارید سیره آن‌ها را گسترش می‌دهید. اگر جنبه منطقی و حماسی این شهدا را بیان نکنیم که برگرفته از سیدالشهدا(ع) است راهیان نور برای آینده انقلابی‌گری نخواهد کرد.
انتهای پیام

captcha