رشد 23 درصدی ورود گردشگر به سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3754953
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

رشد 23 درصدی ورود گردشگر به سیستان و بلوچستان

گروه فرهنگی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 105 هزار گردشگر خارجی وارد استان شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 23 درصد رشد را نشان می‌دهد.

علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 105 هزار گردشگر خارجی وارد استان شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 23 درصد رشد را نشان می‌دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه عمده گردشگران استان از کشورهای همسایه وارد می‌شوند، ادامه داد: در این مدت، گردشگرانی از کشورهای اروپایی همچون آلمان، انگلیس، ایتالیا و مجارستان نیز داشته‌ایم.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است، بطوری که هم از لحاظ مناظر و جاذبه‌های طبیعی بکر، هم از لحاظ فرهنگی و هنری و هم از لحاظ آثار تاریخی و باستانی می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.
جلالزایی با اشاره به اینکه کمبودهای زیادی در این زمینه وجود دارد و زیرساخت‌ها مهیا نیست، بیان کرد: وسعت استان آن‌قدر زیاد است که به‌راحتی نمی‌توان تمام کمبودها را در کوتاه مدت جبران کرد، اما باید از جایی شروع کرد و با برنامه‌ریزی می‌توان نقیصه‌ها را برطرف ساخت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: برای توسعه گردشگری باید سعی کرد ظرفیت‌های استان را به دیگر استان‌ها و کشورها معرفی کنیم که در این زمینه رسانه می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.

انتهای پیام

captcha