هجمه سنگین امپراطوری غرب علیه انقلاب موجب توجه دنیا به اسلام شده است
کد خبر: 3754986
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵

هجمه سنگین امپراطوری غرب علیه انقلاب موجب توجه دنیا به اسلام شده است

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه هجمه سنگین امپراطوری غرب علیه انقلاب اسلامی سبب توجه دنیا به اسلام شده است، تصریح کرد: بستر پذیرش فرهنگ اسلام ناب در ملت‌های دنیا ایجاد شده است.

هجمه سنگین امپراطوری غرب علیه انقلاب موجب دنیا به اسلام شده است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 19 مهر در دیدار با دکتر سهیل اسعد، مسلمان شیعه اهل کشور آرژانتین، با اشاره به وجود ظرفیت‌ها و تهدیدها در مناطق مختلف دنیا برای ترویج اسلام، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ظرفیت خوبی در دنیا ایجاد کرده تا اسلام در کشورهای مختلف تبیین شود.

وی به بستر فراهم شده برای تبلیغ اسلام در آمریکای لاتین، آسیای میانه و جنوب شرقی آسیا اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی تحول روحی در مردم دنیا به وجود آورده و این امر سبب رویش انگیزه جدید در ملت‌ها شده است.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه هجمه سنگین امپراطوری غرب علیه انقلاب اسلامی سبب توجه دنیا به اسلام شده است، تصریح کرد: بستر پذیرش فرهنگ اسلام ناب در ملت‌های دنیا ایجاد شده و این امر مسئولیت دست‌ اندرکاران را بیشتر می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی، تمام ملت‌های دنیا را مورد توجه امام(ره) و مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: نیاز است بسترهای جدیدی برای ترویج اسلام بین ملت‌ها ایجاد شود.

وی دانستن زبان دنیای امروز را نخستین بستر برای ترویج فرهنگ اسلام ناب عنوان کرد و گفت: ایجاد رابطه با مردم دنیا به ‌ویژه نسل جوان را باید بدانیم؛ ضمن اینکه شیوه بیان احکام دین برای مسلمانان در سرزمین‌های دیگر بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مسلمانان در کشورهای مختلف جهت ترویج دین، خاطرنشان کرد: اکنون مسلمانان کشورهای آمریکای لاتین پیام‌آور دین خدا در این منطقه هستند.

مردم ایران با معنویت الهی در مقابل سلطه‌گران ایستادگی می‌کنند

آیت‌الله فلاحتی، به آمادگی مردم کشورهای آسیای جنوب شرقی در پذیرش اسلام اشاره کرد و متذکر شد: مبلغان دینی باید از این مناطق باشند، زیرا با فرهنگ و آداب مردم منطقه آشنایی دارند.

وی با تاکید بر ضرورت خرافه‌زدایی از دین اسلام، اظهار کرد: اکنون ظرفیت خوبی در تمام دنیا برای تبلیغ اسلام ایجاد شده؛ ضمن اینکه رویکرد انقلاب اسلامی برای دنیای بشری معنوی است و نگاه مادی در مرحله دوم قرار دارد.

امام جمعه رشت، به ایستادگی ملت ایران در مقابل هجمه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قدرت‌های سلطه‌گر اشاره کرد و افزود: مردم ایران با معنویت الهی در مقابل سلطه‌گران ایستادگی می‌کنند و بشر تشنه این معنویت است.

آیت‌الله فلاحتی، با اشاره به اینکه دین در راستای فطرت بشر است، اضافه کرد: معنویتی که در اسلام است در هیچ مذهبی مانند شیعه وجود ندارد. بنابراین اگر اسلام را برای مردم دنیا تبیین کنیم شیعه در آن نهفته است.

وی بر لزوم تبلیغ احکام دین خدا به صورت مدبرانه و عاقلانه تاکید کرد و گفت: در بیرون از مرزها به افرادی نیاز داریم که با نگاه باز و حفظ اصول و ارزش‌ها موثر واقع شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار فعالیت بیشتر حوزه‌های علمیه در عرصه‌های بین‌المللی شد و تصریح کرد: دین را باید با عقلانیت و نفوذ در دل ها تبلیغ کرد.

دنیای مادی غرب به بن‌بست رسیده است

دکتر سهیل اسعد، مسلمان شیعه اهل کشور آرژانتین نیز، به غرق شدن غرب در دنیای مادی اشاره کرد و یادآور شد: تمام تجربه‌های مادی در اروپا و آمریکا کسب شده و دنیای غرب به بن‌بست رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مردم کشورهای غربی به این نتیجه رسیده اند که مسائل مادی بشر را اقناع نمی‌کند، افزود: فطرت انسانی پس از به بن‌بست رسیدن مادی به‌ دنبال اصل خود است.

اسعد، به اعتراض و نارضایتی مردم در کشورهای غربی نسبت به وضعیت موجود اشاره کرد و یادآور شد: 95 درصد از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در غرب در اختیار دشمن قرار دارد و مردم قربانی این پدیده هستند.

انتهای پیام

captcha