ناپدید شدن 5 شاهزاده سعودی در هفته اخیر
کد خبر: 3755085
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

ناپدید شدن 5 شاهزاده سعودی در هفته اخیر

گروه بین‌الملل ــ از زمان ناپدید شدن روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، 5 شاهزاده سعودی نیز ناپدید و تعداد دیگری دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک» روسیه؛ روزنامه انگلیسی «آی» در مقاله‌ای با عنوان «ناپدید شدن شاهزاده‌ها پس از سخن گفتن از ناپدید شدن روزنامه‌نگار»، فاش کرد که دست‌کم 5 شاهزاده سعودی طی هفته گذشته ناپدید شده‌اند و مکان اختفای‌ آن‌ها نیز تاکنون مشخص نشده است.

روزنامه آی، این خبر را به ‌نقل از شاهزاده خالد بن‌فرحان که خواسته است دوران تبعیدش را در آلمان به ‌سر ‌ببرد، بیان و تصریح کرد: این شاهزاده‌ها به‌ دلیل سخن گفتن علیه موضوع ناپدید شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ناپدید شده‌اند.

در ادامه این روزنامه انگلیسی به‌ نقل از شاهزاده بن‌فرحان می‌نویسد: مقام‌های حکومت ریاض همچنین 10 روز پیش از ربودن خاشقچی، برای ربودن وی نیز نقشه کشیدند. مقام‌هایی به خانواده این شاهزاده وعده میلیاردها دلار به ‌ازای رفتن آن‌ها به قاهره و دیدار با مسئولان کنسولگری عربستان در پایتخت مصر را داده بودند. شاهزاده بن‌فرحان گفته است که مقام‌های سعودی دست‌کم 30 بار با من تماس گرفته‌اند.

به ‌گفته این شاهزاده، شماری از شاهزاده‌ها اکنون در زندان هستند. از پنج روز پیش، پنج نفر از شاهزاده‌ها به دیدار سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان، رفتند تا نگرانی‌شان را از آینده خاندان آل‌سعود ابراز کنند، ولی آن‌ها به‌ دلیل اشاره به قضیه خاشقچی دستگیر شده‌اند.

یادآور می‌شود مقامات ترکیه بر این باور هستند که جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر عربستانی، طی هفته گذشته ـ دوم تا هفتم ـ در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسیده است. اقدامی که یک توطئه طراحی‌ شده و قتل از پیش تعیین ‌شده برای از میان برداشتن یکی از جدی‌ترین و فعال‌ترین منتقدان حکومت آل سعود در عربستان بیان شده است.

انتهای پیام

captcha