پلیس نظام اسلامی پشتیبان محرومان باشد/ انتقاد از كم‌كاری برخی نهادها در مبارزه با ناهنجاری‌ها
کد خبر: 3755099
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
طاهری:

پلیس نظام اسلامی پشتیبان محرومان باشد/ انتقاد از كم‌كاری برخی نهادها در مبارزه با ناهنجاری‌ها

گروه اجتماعی ـ دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز تأكید كرد كه پلیس نظام اسلامی باید همواره پشتیبان محرومان جامعه باشد، مخصوصاً افرادی که در مناطق فقیرنشین جامعه هستند، مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی جامعه روحانیت شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز در جلسه هفتگی این جامعه كه به‌مناسبت هفته ناجا با حضور فرمانده انتظامی فارس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای ناجا گفت: شهدای نیروی انتظامی تنها مختص به دوران دفاع مقدس نیستند و از هر چند گاهی شاهد شهادت این دلیرمردان هستیم.
وی افزود:‌ از پلیس نظام اسلامی انتظار داریم به گونه‌ای باشد که مردم خوب جامعه با دیدن آن‌ها احساس امنیت و آرامش و داشتن پشتیبان در حکومت را داشته باشند و کسانی که به‌دنبال ایجاد مزاحمت در جامعه هستند احساس ناامنی کنند.
طاهری تأكید كرد: پلیس زمانی مقتدر است که دشمنان جامعه اسلامی در هر گوشه‌ای از جامعه که حضور داشته باشند، احساس وحشت کنند و در کل نظام اسلامی فلسفه وجودی پلیس را اینگونه معنا می‌کند و برای اینکه این لازمه گسترش پیدا کند باید آموزش‌های مختلف و تذکرات لازم داده شود.
وی با بیان اینكه شاغلان در نیروی انتظامی با روحانیون حاضر در جامعه مشابه هستند، گفت: همان‌طور که اگر یک روحانی خدایی ناکرده لغزشی داشته باشد به پای اسلام و نظام اسلامی می‌نویسند، اگر یک نفر از نیروهای انتظامی هم خدایی ناکرده لغزشی داشته باشند این هم به پای اسلام و نظام اسلامی نوشته می‌شود.
رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز اظهار كرد: دشمن طبعاً با تمام توانش برای تخریب پلیس ما کوشش می‌کند و همیشه لبه تیز تخریب آن‌ها به سوی نیروی انتظامی است تا نظام را بدنام كند.
طاهری همچنین تأكید كرد:‌ پلیس ما باید همواره پشتیبان محرومان جامعه باشد، مخصوصاً افرادی که در مناطق فقیرنشین جامعه هستند چون در این مناطق اراذل و اوباش که متأسفانه گاهی اوقات به اسلام هم دهن کجی می‌کنند، با ایجاد رعب و وحشت و ایجاد ناامنی و قاچاق مواد مخدر امنیت را هم از آنان سلب كرده‌اند.
وی بیان كرد: نیروی انتظامی علاوه بر مبارزه با اراذل و اوباش با قدرت و توان بیشتر با کسانی هم که به این مردم و مملکت خیانت می‌کنند و اقلام مورد نیاز مردم از جمله مواد غذایی و دارویی را احتکار می‌کنند، مبارزه کند، چون این‌گونه افراد خطرشان برای جامعه بیشتر از اراذل و اوباش است و این افراد تیشه به ریشه مملکت می‌زنند و به دنبال لکه‌دار کردن نظام اسلامی هستند.
رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در ادامه سخنان خود به اهمیت مبارزه با مفاسد اخلاقی در جامعه اشاره كرد و گفت: موضوعی که باعث رنجش خانواده معزز شهدا، مردم متدین و روحانیت شده، بروز بعضی از مفاسد اخلاقی و بی حجابی‌ها و بدحجابی‌های درون جامعه است كه در حال رواج پیدا کردن است، اگر چه می‌دانیم برخورد با اینگونه ناهنجاری‌های اجتماعی تنها وظیفه شما نیست و خیلی از مجموعه‌ها وظایفی نسبت به وضعیت بدحجابی و بی‌حجابی دارند که همه خود را کنار کشیده‌اند و احساس تکلیف هم نمی‌کنند و نیروی انتظامی تنها مانده است ولی کما فی سابق استوار، قاطع و مقتدر بدون ترس و واهمه تمام رنج‌ها را تحمل می‌كند چون برای اسلام است و اجرشان محفوظ خواهد بود.
سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده نیروی انتظامی فارس نیز در این دیدار گفت: مردم اعتقاد دارند که پلیسشان باید مقتدر باشد و شعار امسال ما نیز همین بوده پلیس مقتدر امین مردم؛ پلیس مقتدر باید دانش‌بنیان، مهارت‌افزا، حرفه‌گرا و دارای پشتیبان مردمی بوده و مقبولیت داشته باشد.
وی اظهار كرد: ما در مواقعی اقداماتی انجام می‌دهیم که اگر همه اقدامات ما ایجابی باشد اقتدارمان زیر سئوال می‌رود و اگر همه اقداماتمان سلبی باشد که مدنظر نیست مشروعیتمان زیر سئوال می‌رود و کار سختی است.
گودرزی ادامه داد: این پلیس که در نظام اسلامی باید سیف الاسلام باشد و در کنار سایر دستگاه‌های اثرگذار تولید امنیت کند باید نرمش اخلاقی و اخلاق اسلامی هم داشته باشد و در شرایط امروز داشتن صلابت همراه با نرمی مشروعیت، مقبولیت و اقتدار خیلی سخت است پس باید ساز و کاری فراهم کنیم تا هم پیش نیاز تولید و حفظ امنیت در جامعه ما ظهور پیدا کند و هم پلیس را دانش‌بنیان و حرفه‌گرا کنیم تا امانتدار خوبی برای مردم باشیم البته رسیدن به این نقطه مطلوب که مدنظر نظام اسلامی است، قدری سخت است.
در پایان این دیدار آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، دبیر کل جامعه روحانیت شیراز گفت: در این چهار دهه گذشته در جریان مسائل جاری استان قرار دارم و ضمن تشکر از فرماندهان سابق نیروی انتظامی وضعیت فعلی نیروی انتظامی به مراتب بهتر از گذشته می‌بینم و وضعیت پلیس از لحاظ ساماندهی نیروها و ارتباط با مردم، دیانت و دلسوزی وضعیت وضعیت مطلوبی دارد.
انتهای پیام

captcha