ورزش جلوه‌گاه انسانیت، گذشت و کرامت است
کد خبر: 3755116
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷

ورزش جلوه‌گاه انسانیت، گذشت و کرامت است

گروه سیاسی- امام جمعه بندرعباس گفت: تنها به فکر تقویت جسم نباشید ورزش را تنها به تقویت جسم و بدن محدود نکنید. ورزش باید جلوه‌گاه انسانیت، گذشت و کرامت انسانی باشد.

ورزش تنها به بدنسازی محدودنکنید/ ورزش باید جلوه‌گاه انسانیت، گذشت و کرامت باشد

به گزارش ایکنا ازهرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی،  امام جمعه بندرعباس، در خطبه‌های جمعه این هفته ۲۰ مهرماه با اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش اظهارکرد: تربیت بدنی لازم است، اما کافی نیست، ورزش ما باید از ورزش باستانی الهام بگیرد چراکه در این ورزش، اخلاق وجود دارد و پیشکسوت از حرمت بالایی برخوردار است.
آیت‌الله نعیم‌آبادی با تاکید بر این‌که در ورزش باستانی تاکنون دعوایی رخ نداده و این به دلیل وجود اخلاق در این نوع ورزش است، ادامه داد: ورزش باستانی باید به الگویی برای سایر ورزش‌ها تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: مسلمانان در ورزش باستانی، جسم و روح را توأمان با یکدیگر پرورش داده و تقویت کرده‌اند، باید عنصر تقویت روان را در تربیت جسم قرار دهیم درصورتی که جسم قوی و روح ضعیف باشد، خطر محسوب می‌شود.
امام جمعه بندرعباس ضمن قدردانی از ورزشکاران و مسؤولان، خطاب به این قشر از جامعه، گفت: تنها به فکر تقویت جسم نباشید بلکه ورزش باید جلوه‌گاه انسانیت، گذشت و کرامت باشد و ورزش را تنها به بدنسازی محدود نکنید.
نعیم‌آبادی به روز عصای سفید اشاره و افزود: با مرور تاریخ نابینایان درمی‌یابیم که آنان خود را ناتوان نمی‌دانستند، مردم باید حساب خاصی برای نابینایان باز کنند، البته نه از روی ترحم، بلکه از استعداد‌ها و توانایی‌های نابینایان استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۲ مهر روز جهانی استاندارد اشاره داشت و با تاکید بر اینکه استاندارد از حرف‌های اولیه در مباحث اجتماعی است، گفت: نظارت بر کیفیت کالا امری ضروری و حیاتی است، ممکن است عدم نظارت بر تولید کالا و عدم رعایت چارچوب‌ها در عرصه تولید، ضرر‌هایی را به مردم و جامعه وارد کند.
امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: با توجه به این‌که قاچاق کالا و حتی قاچاق انسان از طریق دریا و ورود ابراز فساد از دبی، ضروری است که دولت، دریابانی را تقویت کند تا نیرو‌های پرتلاش دریابانی در دریا مستقر شوند، نیرو‌های دریابانی تاکنون به دلیل نبود تجهیزات لازم، موفق به استقرار در دریا نشده‌اند و مجبورند برای ساعاتی، با قایق در دریا به گشت‌زنی بپردازند.
آیت‌الله نعیم‌آبادی در پایان گفت: اگر مرزبانان در دریا تقویت شوند، بخشی از مشکلات دولت حل و فصل می‌شود و به جرأت می‌توان گفت که ثبات اقتصادی در گرو تقویت دریابانی است.
انتهای پیام

captcha