اربعین حسینی اقتدار نظام شیعی است
کد خبر: 3755182
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

اربعین حسینی اقتدار نظام شیعی است

گروه فرهنگی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز افتخار جهان اسلام و تشیع جمعیت ۲۵ میلیونی زائران اربعین حسینی است که با حضور در بین‌الحرمین عزاداری می‌کنند و به یقین هم اکنون اقتدار نظام شیعی اربعین حسینی است.

اقتدار نظام شیعی اربعین حسینی است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام حمید برازش، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 21 مهرماه در نشست کمیته فرهنگی اربعین حسینی، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین به اندازه‌ای اهمیت دارد که امام صادق(ع) می‌فرماید: «هر زائری یک قدم به سوی حرم اباعبدالله الحسین(ع) بردارد به ازای هر قدم یک حَسَنه به حسابش نوشته می‌شود و یک سَیِّئَه از او محو می‌شود».
وی بیان کرد: امروز فضای سیاسی جامعه ما و جهان اسلام نیازمند چنین تجمعی است، چراکه مقدمات ظهور حضرت حجت(عج) در اربعین حسینی رقم خواهد خورد و پیام جهانی این تجمع ظهور حضرت حجت(عج) است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر تا دیروز افتخار ما جمعیت دو سه میلیون نفری حج تمتع بوده امروز افتخارجهان اسلام و تشیع جمعیت ۲۵ میلیونی زائران اربعین حسینی است که با حضور در بین‌الحرمین عزاداری می‌کنند و به یقین هم اکنون اقتدار نظام شیعی اربعین حسینی است.
‌برازش در خصوص تأثیرات سیاسی و فرهنگی اربعین حسینی، تصریح کرد: اربعین حسینی که یک حرکت و جهشی به سوی معنویت است تأثیرات مختلف از جمله سیاسی و فرهنگی در سطح جهان و به‌خصوص نسل جوان دارد.
وی اضافه کرد: مسئولانی که در اربعین حضور پیدا می‌کنند از سویی باید گمنام باشند و از سویی دیگر نسل جوان ما باید اطلاع داشته باشند که مسئول نظام اسلامی همانگونه که تا دیروز دنبال امور کاری و مدیریتی بود هم اکنون با پای پیاده بین نجف و کربلا در حرکت است تا بگویند دین اسلام دین برابری، مساوات، عدالت و برادری است.
انتهای پیام

captcha