آموزش ۱۰۰ قرآن آموز در مهدقرآن «امام حسین(ع)» تبریز
کد خبر: 3755188
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

آموزش ۱۰۰ قرآن آموز در مهدقرآن «امام حسین(ع)» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مهدقرآن امام حسین(ع) تبریز با بیان اینکه ۱۰۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و حفظ از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

 آموزش 100 قرآن آموز در مهدقرآن «امام حسین(ع)» تبریز

سعیده ربحانی، مدیر مهدقرآن امام حسین(ع) تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 100 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و حفظ از گرایش های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی قرآن را معجزه ای گویا دانست و افزود: علت این که قرآن به عنوان سند زنده حقانیت پیامبر اسلام(ص) و معجزه بزرگ او از میان تمام معجزاتش برگزیده شده، این است که قرآن معجزه‌ای «گویا»، «جاودانی»، «جهانی»، و «روحانی» است.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان این مهدقرآن اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه سنی نونهال و نوجوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
ریحانی ادامه داد: آموزش قرآن به جهت طبیعت خاص خود که با روح و جان متعلم سروکار دارد، قرار است آموزشی باشد که قرآن را محبوب و معشوق قرآن آموز گرداند و هر شیوه آموزشی که این دوستی و محبت را بهم زند و قرآن آموز را بیزار سازد ، البته مطلوب نخواهد بود.
مدیر مهدقرآن امام حسین(ع) تبریز یادآور شد: غالب روش‌های آموزش قرآن، شروع آموزش با روخوانی است. به عبارت دیگر در بیشتر روش ها، قرآن آموز ابتدا با نسخه مکتوب مواجه خواهد شد و به این منظور تحت تعلیم یک سری از قواعد روخوانی و آشنایی با صامت‌ها و مصوت ها قرار می گیرد.
ریحانی از راهکار خواندن خوب قرآن گفت و اظهار کرد: خواندن خوب مستلزم توجه به نشانه‌های آوایی حروف و كلمات است. خوانندگان نشانه‌های آوایی، با استفاده از دانش الفبایی خویش، بین كلمات و تلفظ آنها تداعی برقرار می كنند و از این طریق خواندن را شروع می كنند.
وی با اشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) افزود: مولای متقیّان علی(ع) می فرمایند: بر شما باد عمل کردن به قرآن، که ریسمان محکم الهی، و نور آشکار و رمان سودمند است، که تشنگی را فرو نشاند، نگه دارنده کسی است که به آن تمسک جوید و نجات دهنده آن کسی است که به آن چنگ آویزد، کجی ندارد تا راست شود و گرایش به باطل ندارد تا از آن برگردانده شود.
ریحانی، ضمن بازگو نمودن ضرورت درک معنای آیه‌های قرآن برای حفظ قرآن تاکید کرد: یکی از نکات بسیار با اهمیّت برای حفظ قرآن، درک معنای آیه‌های قرآن مجید است. به همین دلیل توصیه می شود که حتماً هنگام فراگیری و حفظ قرآن، تفسیری خوب نیز داشته باشید تا در مورد آیه ها شما را آگاه کند و ارتباط آنها با یکدیگر را برای شما شرح دهد. در این صورت مطمئن باشید که آنچه را به خاطر می سپارید، در ذهن شما می ماند، در غیر این صورت اگر هزاران بار نیز آیه های قرآن کریم را حفظ کرده و تکرار کنید، چون به ارتباط منطقی آنها و معنایشان آگاه نیستید.

انتهای پیام

captcha