ساماندهی ۲۲۵ گلزار مطهر شهدا در یزد
کد خبر: 3755189
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

ساماندهی ۲۲۵ گلزار مطهر شهدا در یزد

گروه فرهنگی - معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از سامان‌دهی ۲۲۵ گلزار مطهر شهدا در این استان خبر داد و گفت: عملیات سامان‌دهی ۲۵ گلزار نیز در حال انجام است.

225 گلزار مطهر شهدا در یزد سامان‌دهی شد

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی صدرالساداتی، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد صبح امروز در کارگروه مسکن و گلزار بنیاد شهید با بیان اینکه این استان سه هزار و 668 شهید تقدیم آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است اظهار کرد: از مجموع 327 گلزار مطهر شهید استان 225 گلزار ساماندهی شده است.
وی با بیان اینکه دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها مسئول حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند، گفت: وجود مشکلاتی در حوزه نگهداری از گلزارهای شهدا موجب شده این اماکن بعد از سامان‌دهی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران دچار آسیب شوند.
صدرالساداتی با تأکید بر اینکه گلزارهای شهدا نیاز به تعمیرات دارند که این امر نیازمند کمک سایر دستگاه‌هاست، تصریح کرد: مطابق قانون، دستگاه‌ها باید 20 درصد از اعتبارات فرهنگی خود را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه گلزار شهدا به‌ عنوان میراث معنوی میهن اسلامی مراحل ثبت خود را سپری می‌کند، از مسئولان امر خواست برای انتقال این میراث ارزشمند به آیندگان همتی مضاعف داشته باشند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد بیان کرد: عملیات سامان‌دهی 25 گلزار در حال انجام است و علاوه بر آن 77 گلزار مطهر شهدا نیاز به سامان‌دهی دارد که در دستور کار بنیاد قرار دارد.

انتهای پیام

captcha