دینداری منافقانه؛ بدترین نوع شرک/ بهره‌گیری از علوم قرآنی برای مقابله با دشمنان
کد خبر: 3755208
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

دینداری منافقانه؛ بدترین نوع شرک/ بهره‌گیری از علوم قرآنی برای مقابله با دشمنان

گروه معارف ــ یک مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عصاره قرآن، توحید است، گفت: باید خالصانه خدا را بندگی کرد چرا که دین‌داری برخی افراد در باطن بت‌پرستانه است، بزرگ‌ترین گناه شرک و بدترین نوع شرک، کبر ‌برابر خالق و یا دینداری منافقانه است.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدی پیام، مدرس حوزه و دانشگاه امروز، 21 مهرماه در مراسم «سحرگاهان در طبیعت» که به همت خبرگزاری ایکنا و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در اردوگاه فجر همدان برگزار شد، اظهار کرد: وجود انسان در طول عمر خود، نیازمند 2 نوع تغذیه است.
وی افزود: نخستین تغذیه، مادی یا همان تعذیه جسم و دوم، تغذیه معنوی یا روحی است، آن زمان که آدمی با کاهش معنویات در وجود خود مواجه می‌شود برخی کد‌های انسانی به او هشدار می‌دهند.
‌محمدی با اشاره به اینکه برای تغذیه روح باید به قرآن و اهل بیت(ع) مراجعه کرد، افزود: بی‌رغبتی نسبت به مرگ، تعویق در اقامه نماز، غرور، ثروت و قدرت، انحراف به شرک‌های مختلف و ... هشدار‌هایی است که نشان از کاهش معنویات در فرد دارد.
این مدرس حوزه با بیان اینکه نماز کلید بهشت است، عنوان کرد: رابطه‌ای میان نماز و سایر اعمال انسان در طول شبانه‌روز وجود دارد این نکته را نباید فراموش کرد که بهشت همان اعمال انسان در این دنیا است و شاه‌کلید آن نماز است.
محمدی ادامه داد: حضور در نماز جماعت و تشیع جنازه اموات، هم‌نشینی با فقرا، عیادت از بیماران و ... از جمله مواردی است که می‌تواند در افزایش معنویات فرد دخیل باشند.

دینداری برخی افراد در باطن بت‌پرستانه است
وی با اشاره به اینکه عصاره قرآن، توحید است، گفت: باید خالصانه خدا را بندگی کرد چرا که دین‌داری برخی افراد در باطن بت‌پرستانه است، بزرگ‌ترین گناه شرک و بدترین نوع شرک، کبر ‌برابر خالق و یا دینداری منافقانه است.
‌محمدی ابراز کرد: خداوند در پاسخ به کسانی که نیمی از آیات قرآن را قبول و نیمی دیگر را به دلیل مغایرت با هوای نفس خود قبول ندارند، می‌فرماید: «ایمان نصف و نیمه شما از کفر هم بدتر است».
این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه دین زرتشت منابع مطمئن زیادی برای دین خود ندارد، گفت: افرادی که به دنبال کسب منافع خود و همچنین دین‌داری هستند زرتشت بهترین گزینه است چرا که بر خلاف اسلام که زوایای مختلفی دارد در سه جمله، «گفتار نیک، پندار نیک و رفتار نیک» خلاصه می‌شود.
وی با بیان اینکه می‌توان بسیاری از علوم را از قرآن فرا گرفت، بیان کرد: یک مخترع ایرانی به نام ‌روح‌الله شریفی که دارای چند صد اختراع است یکی از اختراع‌های شاخص آن موتوری بود که حدود 400 کیلومتر سرعت آن و قدرتی 3 برابر خودروی سمند را داشت، برای حرکت به هیچ ماده سوختنی و یا حتی آب هم احتیاج ندارد، در دیداری که با او داشتم از او پرسیدم چطور این ایده را گرفتی؟ این مخترع جوان به آیات قرآن اشاره کرد که خداوند در قرآن در آفرینش آسمان‌ها و هستی از عدد 7 نام می‌برد.
وی ادامه داد: این مخترع به آیه «اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ خدا آن کسی است که هفت آسمان را آفرید و مانند آن آسمان‌ها از(هفت طبقه) زمین خلق فرمود»‌(طلاق/ آیه 12) اشاره کرد و گفت نظام عالم هستی بر ستون هایی استوار است بر اساس قواعد فیزیک دریافتم که این ستون‌های نامرئی که آسمان‌ها را نگه داشته ستون های مغناطیسی است که در چرخش بارهای مغناطیسی دارای توقف نیست.
وی ضمن تأکید بر بهره‌گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنان افزود: بسیاری از علوم طبیعت در کتاب مقدس قرآن نهفته است که تا کنون تنها 5 درصد از این علوم کشف شده و مابقی زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) توسط ایشان از قرآن استخراج خواهد شد.

یادآور می‌شود، در این مراسم قاری جوان علی روزبهانی به تلاوت آیات مرتبط با طبیعت و آفرینش پرداخت.

بدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنانبدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنانبدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنانبدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنانبدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنانبدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنانبدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنانبدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنانبدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنانبدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنانبدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنانبدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنانبدترین نوع شرک، دینداری منافقانه است/ بهره گیری از علوم قرآن جهت مقابله با دشمنان
انتهای پیام 

captcha