فراخوان جشنواره تولید محتوای الکترونیکی اعلام شد
کد خبر: 3755240
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

فراخوان جشنواره تولید محتوای الکترونیکی اعلام شد

گروه فناوری اطلاعات ــ فراخوان و شرایط شرکت در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی مرکز یادگیری سایت تبیان، با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ تولید محتواي الکترونیکی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآيند یادگیری منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ تعلیم و تربیت مانند بسیاری از فناوری‌های نوین، در تلاش است که از همه توان فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در جهت منافع نظام‌های آموزشی بهره بگیرد. در این راستا قریب به دو دهه میزان بهره‌مندی و رشد این فناوری در نظام‌های آموزشی از طریق شاخص‌های کمی و سخت‌افزاری، مانند نسبت تعداد رایانه‌ها به دانش‌آموزان، زیر ساخت‌ها، میزان دسترسی به اینترنت و مانند آن‌ها در مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است. اما نتایج پژوهش‌های چند سال اخیر در کشور‌های برخوردار، نشان می‌دهد که رشد این شاخص‌ها به تنهایی بیانگر بهره‌گیری مطلوب از این فناوری نیست؛ لذا در کنار آن باید به محتوای الکترونیکی، نوع بهره‌برداری، نسبت این فناوری با برنامه درسی و مانند آن‌ها توجه جدی نشان داد.

در همین راستا موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در نظر دارد با اجرای جشنواره تولید محتوای الکترونیکی گامی در راستای ایجاد شادابی و استفاده از توان معلمان و دانش‌آموزان در زمینه تولید محتوا بردارد، زیرا مصرف کنندگان محتوای آموزشی بهترین تولید کنندگان محتوا هستند.

خلاقانه بودن، متناسب بودن آثار با اهداف بیان شده در برنامه‌های درسی، واگذار نکردن امتیاز آثار به ارگان‌های دولتی یا خصوصی و قابلیت نصب و اجرا بودن آثار ارسالی از‌جمله شرایط فنی و اختصاصی آثار تولیدی شرکت کننده در این جشنواره است.

محور‌های این جشنواره، تولید درس افزار‌های آموزشی صرفا متناسب با موضوعات کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم، تولید اجزای آموزشی متناسب با موضوعات کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم، تولید نرم‌افزار‌های پرورشی و قرآنی در حوزه آموزش و پرورش، تولید نرم‌افزار‌ها در حوزه تربیت‌بدنی، سلامت و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و تولید نرم‌افزار‌های بازی و سرگرمی آموزشی با تاکید بر مفاهیم کتاب‌های درسی است.

ازجمله اهداف اعلام شده برای این جشنواره نیز توسعه و تعمیق فرهنگ تولید محتوای الکترونیکی واستفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فریند یادگیری و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی و پرورش توانمندی‌های معلمان، دانش‌آموزان، دانشجو معلمان و مدرسان در تولید مواد و رسانه‌های الکترونیکی یادگیری است. همچنین توانمندسازی مدرسه برای ایفای نقش اصلی و محوری در نیل به وضع مطلوب در تولید و بهره‌برداری از مواد و رسانه‌های یادگیری، مراکز و منابع متنوع یادگیری و ایجاد زمینه استفاده از مواد و رسانه‌های آموزشی مبتنی برفناوری‌های آموزشی در فرآیند یاددهی و یادگیری از دیگر اهداف این جشنواره اعلام شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و جزئیات این جشنواره و همچنین ثبت نام و ارسال آثار می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha