راه شهدای دفاع مقدس در انرژی هسته‌ای ادامه‌ دارد
کد خبر: 3755244
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

راه شهدای دفاع مقدس در انرژی هسته‌ای ادامه‌ دارد

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس دانشگاه ارومیه بابیان اینکه در کنار تمام شهدایی که برای عزت ایران و اسلام تقدیم شدند، شهیدانی نیز در راه دست‌یابی به انرژی هسته‌ای تقدیم شد، گفت: راه شهدای دفاع مقدس در انرژی هسته‌ای نیز ادامه‌دارد.

راه شهدای دفاع مقدس در انرژی هسته‌ای ادامه‌دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رحیم حب‌نقی، رئیس دانشگاه ارومیه صبح امروز، 21 مهر در آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که در محل سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار شد، بابیان اینکه برگزاری نمایشگاه هسته‌ای در دانشگاه‌ها یک پیام خاص و روشن دارد، تصریح کرد: برپایی دانشگاه در نمایشگاه به این معنا است که دستاوردهای این انرژی در اختیار دانشجویان و اساتید قرار گیرد تا دانشجویان بدانند باوجود شرایط سخت تحریم چه دستاوردهایی در زمینه هسته‌ای در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مقابل شانتاژهای صهیونیستی خاطرنشان کرد: ایشان اعلام کردند که استفاده از انرژی هسته‌ای اگر کاربرد جنگی داشته باشد، حرام است ولی دانشمندان کشور ما فقط به خاطر کاربرد صلح‌آمیز از آن بهره می‌برند.

حب‌نقی افزود: این انرژی که مخصوص کشورهای خاصی بوده و در انحصار آنها بود، دانشمندان این مرز و بوم توانستند در شرایط سخت تحریم به آن دست یابند و این امر نشان‌دهنده این است که یک ایرانی می‌تواند تحت شرایط سخت نیز به قله‌های علمی دست یابد.

وی ادامه داد: حدیثی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که ایشان خطاب به سلمان فارسی فرمودند اگر علم در ثریا و آسمانها هم باشد، مردانی از ایران به آن دست خواهند یافت و ما اکنون موفق شده‌ایم تا در زمینه تکنولوژی‌های کشاورزی، علمی و پزشکی به این انرژی دست یابیم.

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه در کنار تمام شهدایی که برای عزت ایران و اسلام تقدیم شدند، شهیدانی نیز در راه دست‌یابی به انرژی هسته‌ای تقدیم شد، یادآور شد: این راه در انرژی هسته‌ای نیز ادامه دارد و با وجود مشکلات اقتصادی فراوان، راهی که ۴۰ سال است برای عزت ایران برداشته شده، همچنان ادامه داشته و راه شهدای دفاع مقدس در انرژی هسته‌ای نیز ادامه دارد.

وی بااشاره به اینکه هرکس که می‌تواند در این صنعت کمک کند، باید قدم بردارد، گفت: دانشگاه ارومیه چهل و سومین دانشگاهی است که میزبان این نمایشگاه تخصصی بوده و این دستاوردها نباید مخفی بماند بلکه دستاوردهایی که فرزندان این مرز و بوم به آن دست یافته‌اند باید در معرض دید دانشجویان قرار گیرد تا بدانند ما در شرایط تحریم چه دستاوردهایی داشته‌ایم.

حب‌نقی باتاکید بر اینکه در زمان جنگ حتی سیم خاردار نیز نداشتیم و از کشورهای دیگر نیز به ما این تجهیزات را نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: ولی اکنون قدرت نظامی و دفاعی ایران زبان‌زد بوده و ما با وجود شرایط سخت اکنون موشک نقطه‌زن داریم.

انتهای پیام

 

captcha