وجود بیش از دو هزار موقوفه در کردستان
کد خبر: 3755256
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

وجود بیش از دو هزار موقوفه در کردستان

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به ۱۸ وقف جدید در سال جاری گفت: در حال حاضر با این وقف‌های جدید دو هزار و ۱۲۶ موقوفه در استان کردستان وجود دارد.

وجود بیش از دو هزار موقوفه در کردستان

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به 18 وقف جدید در سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر با این وقف‌های جدید دو هزار و 126 موقوفه در استان کردستان وجود دارد.
وی افزود: از مجموع موقوفات موجود در استان یک هزار و ۴۳۱ مورد مسجد، ۲۳ مورد حسینیه، ۲ مورد زینبیه و مهدیه، ۱۶ مورد تکیه و خانقاه، ۱۶ مورد آرامستان و ۵۸۸ مورد نیز سایر موقوفات است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به موقوفات جدید افزود: موقوفات جدید در سال جاری شامل منزل مسکونی، زمین کشاورزی و پنج مورد نیز درخت گردو بوده است.
وی تأکید کرد: نیات واقفان در وقف‌های جدید مربوط به هزینه‌های ضروری مسجد یا ساخت و تعمیر مسجد، امامزادگان، فعالیت‌های قرآنی و کمک به کودکان یتیم و بی‌سرپرست است.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه موقوفات استان در گذشته براساس اعتقادات مردم وقف بر مساجد بود، بیان کرد: این امر هنوز هم ادامه دارد اما باید تلاش کنیم وقف‌های جدید مردم را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهیم.
وی یادآور شد: واقفان خیراندیش نیات خود را به سمت مسائل مورد نیاز جامعه از جمله کمک به بیماران خاص، کمک به ازدواج جوانان و سایر موضوعات سوق داده و باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند.
انتهای پیام

captcha