نظارت بر ساخت و ساز‌های مسکن روستایی افزایش می‌یابد
کد خبر: 3755286
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان:

نظارت بر ساخت و ساز‌های مسکن روستایی افزایش می‌یابد

گروه سیاسی - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: نظارت بر ساخت و ساز واحد‌های مسکونی روستایی جهت رعایت اصول ایمنی و اطمینان از ایمن‌سازی آن‌ها الزامی است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان:

به گزارش ایکنا از هرمزگان، رضا مدرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران که شنبه ۲۱ مهرماه برگزار شد، با اشاره به ساخت سالیانه ۱۷ هزار واحد مسکونی روستایی، اظهار کرد: متاسفانه این واحد‌ها شرایط مناسبی نداشته و مطابق ضوابط فنی و اجرایی ساخته نشده‌اند و لازم است کارگروهی جهت بررسی وضعیت منازل روستایی احداث، تعداد پروانه‌های صادره، نحوه ساخت و ساز و تعیین آمار دقیق به تفکیک شهرستان، بخش و روستا تشکیل و این کار در مدت زمانی یک ماه انجام شود.

مدرس اضافه کرد: کارگروهی با عضویت بنیاد مسکن، دفتر فنی، دفتر امور روستایی و مدیریت بحران استانداری هرمزگان تشکیل و نسبت به تعیین وضعیت ساخت و ساز روستا‌های به تفکیک شهرستان و بخش اقدام شود.
وی در ادامه بر لزوم نظارت دقیق و واقعی بر واحد‌های مسکونی در حال احداث تاکید کرد و افزود: با استقرار ناظرین فنی روستا باید تخلفات به حداقل ممکن برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان به احیای کمیسیون ماده ۹۹ توسط فرمانداران اشاره کرد و گفت: باید مالکیت تمامی واحد‌ها به اخذ ناظر و رد کردن گزارشات مرحله‌ای و قبول مسئولیت‌های حقوقی مربوطه اقدام شود.
مدرس اظهار کرد: فرمانداران و دفتر فنی استانداری هرمزگان نسبت به فعال کردن کمیسیون ماده ۹۹ اقدامات لازم را انجام دهند و دفتر امور روستایی استانداری هرمزگان نیز در خصوص بیمه منازل مسکونی روستایی و راهکار‌های لازم اقدام کرده و گزارشات ارائه شود.
وی به احداث شهرک جدید رویدر اشاره کرد و گفت: در خصوص آب و برق رسانی به شهرک جدید و استقرار اهالی در آن اقدامات لازم انجام شود و شهرداری رویدر نیز برآورد لازم جهت احداث واحد‌های جدید مذکور با توجه به آورده دولت (تسهیلات زمین‌های واگذار شده) را جهت پیگیری‌های بعدی اعلام کند.
انتهای پیام.

captcha