مرمت داوطلبانه نسخ قدیمی قرآن توسط بانوان سومالی
کد خبر: 3755294
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

مرمت داوطلبانه نسخ قدیمی قرآن توسط بانوان سومالی

گروه بین‌الملل ـ گروهی از بانوان سومالی در طرحی داوطلبانه اقدام به جمع‌آوری نسخه‌های قدیمی قرآن از مساجد، مدارس و منازل کرده و پس از مرمت آن را در مراکز آموزش حفظ قرآن توزیع می‌کنند.

 به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره؛ طرح «تعظیم قرآن» یک ابتکار داوطلبانه از سوی بانوان سومالی برای حفاظت و مراقبت از نسخه‌های قدیمی و فرسوده قرآن کریم در این کشور است.
 
در راستای اجرای این طرح، نسخه‌های قرآنی که به خاطر عدم توجه جدی به آن‌ها در مراکز آموزش حفظ قرآن یا مساجد یا به خاطر عوامل طبیعی آسیب دیده‌اند، ترمیم می‌شود.
 
در این طرح، بانوان دواطلب به‌صورت دوره‌ای از مکتب‌خانه‌های قرآنی و مساجد بازدید و نسخه‌های قرآن فرسوده را برای ترمیم جمع‌آوری می‌کنند و همچنین توصیه‌هایی را برای نگه‌داری صحیح قرآن به این مسئولان مکتب‌خانه‌ها ارائه می‌دهند.
 
بانوان سومالیایی در این طرح به ترمیم نسخه‌های قرآن می‌پردازند و نسخه‌هایی را که برای استفاده در آینده مناسب هستند، شناسایی و صفحات آن‌ها را مرتب می‌کنند.
 
این بانوان در طی 4 ماه، حدود 10 هزار نسخه از قرآن را جمع‌آوری کرده و موفق به ترمیم 300 نسخه از آن شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که بی‌توجهی به حفظ قرآن همچنان در جامعه وجود دارد و برای از بین بردن این پدیده نیازمند تلاش تمامی اقشار جامعه است.
 
این طرح باعث شده که همگان به اهمیت حفظ و مراقبت از قرآن پی ببرند، اما موفقیت بیشتر این طرح بستگی به حمایت مالی و آگاهی‌بخشی بیشتر جامعه نیاز دارد.
همچنین، توجه و اهتمام به قرآن کریم یکی از مشخصه‌های اصلی جامعه سومالی است و کودکان این کشور قبل از ورود به مدارس، به مکتب‌خانه‌های آموزش قرآن وارد می‌شوند.
 
انتهای پیام
captcha