لزوم استانداردسازی تولیدات در انقلاب صنعتی چهارم
کد خبر: 3755308
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

لزوم استانداردسازی تولیدات در انقلاب صنعتی چهارم

گروه اقتصادی - مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: در چهارمین انقلاب صنعتی دانش و تکنولوژی‌های جدیدی ظهور می‌کند که مرزهای فیزیکی را کمرنگ کرده و نوع تعاملات بشری را دگرگون می‌سازد؛ در این نوع انقلاب با توجه به حساسیت بالا، لزوم استانداردسازی تولیدات افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، اسماعیل عاقلی، مدیر کل استاندارد استان صبح امروز، 21 مهرماه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد، گفت: 14 اکتبر یا 22 مهرماه به‌عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده که امسال شعار راهبردی «استانداردهای بین‌المللی و چهارمین انقلاب صنعتی» برای آن انتخاب شده است.
مدیر کل استاندارد استان ادامه داد: نخستین انقلاب صنعتی در اواخر قرن 18 میلادی رخ داد که با ورود ماشین به عرصه تولید، جامعه سنتی جای خود را به جامعه صنعتی داد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون در چهارمین انقلاب صنعتی به‌سر می‌بریم و سال 2030 اوج آن خواهد بود، افزود: در این انقلاب، شاهد حضور هوش مصنوعی و توسعه فضای دیجیتال هستیم.
عاقلی اظهار کرد: در چهارمین انقلاب صنعتی دانش و تکنولوژی‌های جدیدی ظهور می‌کند که مرزهای فیزیکی را کمرنگ کرده و نوع تعاملات بشری را دگرگون می‌سازد؛ در این نوع انقلاب با توجه به حساسیت بالا و دسترسی به اطلاعات افراد، لزوم استانداردسازی تولیدات افزایش پیدا می‌کند.
وی افزود: اگر در این تولیدات استانداردها رعایت نشود، اتفاقات ناگواری خواهد افتاد و راه برای نفوذ هکرها باز می‌شود؛ بنابراین باید بر استانداردسازی تأکید بیشتری صورت گیرد تا دغدغه جامعه در این زمینه کاهش یابد.
این مقام مسئول با اشاره به عملکرد شش ماهه امسال، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، 321 واحد تولیدی مورد بازرسی فنی قرار گرفته و 548 مورد نیز بازرسی و نمونه‌برداری شد، که طی آن 24 واحد تولیدی تعلیق و ابطال پروانه، 87 مورد تذکر و اخطار و یک مورد نیز پلمب شد.
عاقلی با اشاره به اینکه میزان بازرسی‌ها در مقایسه با سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: در این مدت، 870 مجوز صادراتی و یک‌هزار و 283 مجوز وارداتی نیز صادر شد.

انتهای پیام

captcha