گسترش فعالیت‌های بین‌المللی موكب احمدبن موسی(ع)/ انتقال پیام اربعین به زائران غیرایرانی
کد خبر: 3755318
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

گسترش فعالیت‌های بین‌المللی موكب احمدبن موسی(ع)/ انتقال پیام اربعین به زائران غیرایرانی

گروه اجتماعی ـ مسئول كمیته روابط عمومی و بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) تأكید كرد كه ما تلاش داریم تا فعالیت‌های بخش بین‌الملل این موكب را گسترش دهیم تا بتوانیم هم پیام اربعین را به زائران اربعین انتقال داده و هم حضرت احمدبن موسی(ع) را معرفی كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست هماهنگی بخش بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) به‌منظور بررسی راهكارها و شیوه‌های ارائه خدمات به زائران اربعین با حضور اعضای كمیته روابط عمومی و بین‌الملل امروز، 21 مهرماه در دفتر امور زائران غیر ایرانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
میلاد امیری‌نژاد، مسئول كمیته روابط عمومی و بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) در این نشست گفت: امسال چهارمین سال فعالیت موكب احمدبن موسی(ع) در كربلای معلی است اما از سال گذشته ما تصمیم گرفتیم تا در این موكب، حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) را به زائران اربعین معرفی كنیم.
وی افزود: در این راستا تعدادی از خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) كه مسلط به زبان‌های مختلف بودند در سال گذشته ما را یاری دادند تا بتوانیم آن حضرت را به زائران به خصوص افراد غیرایرانی معرفی كنیم.
امیری‌نژاد اظهار كرد:‌ امسال با توجه به تأكیدات آیت‌الله دژكام، رئیس هیئت امنای موكب احمدبن موسی(ع) مبنی بر اضافه كردن بخش بین‌الملل به موكب و تأكید بر تقویت این بخش، ما تلاش داریم تا فعالیت‌های بخش بین‌الملل را گسترش دهیم و در این راستا هدف‌های جدیدی را برای این بخش تعریف كردیم.
مسئول كمیته روابط عمومی و بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) با بیان اینكه تلاش می‌‌كنیم تا در این بخش هم حضرت شاهچراغ(ع) را به زائران معرفی كرده و هم خدماتی به زائران غیرایرانی ارائه دهیم، گفت: تلاش می‌كنیم تا یك كار جدیدتر و عمیق‌تر برای ترویج پیام عاشورا در بخش بین‌الملل انجام دهیم زیرا هر كسی وظیفه دارد به سهم وسع خویش در انتقال پیام عاشورا نقش ایفا كند.
وی با تصریح اینكه جامعه مخاطب برنامه‌ریزی‌های ما در بخش بین‌الملل هم زائران مسلمان و هم غیرمسلمان است، گفت: هدف ما در میان مسلمانان ایجاد وحدت و همدلی است تا مسلمانان بتوانند به یك ید واحد تبدیل شوند و در میان غیرمسلمانان نیز تبیین اهداف قیام عاشورا و پیاده‌روی اربعین است.
امیری‌نژاد اظهار كرد: ما بنا داریم تا با یك حركت مدون و مستمر پیام پیاده‌روی اربعین را منتشر كنیم و این نیاز به ساختارها و شرح وظایفی دارد كه مبدأ و مقصد آن باید مشخص باشد تا در ادامه مسیر بتوانیم كارهای بزرگتری را انجام دهیم.
مسئول كمیته روابط عمومی و بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) با بیان اینكه فعالیت‌های بخش‌ بین‌الملل را در به دو بخش پیاده‌روی اربعین و موكب احمدبن موسی(ع) تقسیم‌بندی خواهیم كرد، گفت: اعتقاد داریم كه می‌توانیم یك موكب بین‌الملل در كنار موكب احمدبن موسی(ع) فقط برای زائران غیرایرانی ایجاد كنیم كه در آن‌ هم معرفی پیام اربعین و هم حضرت احمدبن موسی(ع) را انجام دهیم.
وی ادامه داد:‌ در این راستا یك تیم از مترجمان و مبلغان بین‌المللی در مسیر پیاده‌روی اربعین و یك تیم در كنار موكب احمدبن موسی(ع) فعالیت خواهند كرد.
امیری‌نژاد با بیان اینكه گسترش فعالیت‌های بخش بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) نیازمند تعیین نقشه راه و مستندنگاری و تهیه بانك اطلاعاتی از فعالیت‌هاست، گفت: تلاش می‌كنیم تا در سال آینده بتوانیم در بخش بین‌الملل خدماتی را به 41 موكب استان فارس و موكب‌های سایر استان‌ها ارائه داده و این خدمات را در سطح ملی ارائه دهیم.
مسئول كمیته روابط عمومی و بین‌الملل موكب احمدبن موسی(ع) در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه این موکب در كربلای معلی از 29 مهرماه فعال خواهد بود، از افراد توانمند در این حوزه جهت همکاری در بخش بین الملل دعوت به عمل آورد و بر این نکته تاکید کرد که از ظرفیت بخش بین الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) نیز بهره کافی و وافی را خواهیم برد.
انتهای پیام

captcha