جنبه‌های اعتقادی و مدیریتی شهید «فکوری» از آموزه‌های قرآن نشأت گرفته بود
کد خبر: 3755352
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
ماهینی:

جنبه‌های اعتقادی و مدیریتی شهید «فکوری» از آموزه‌های قرآن نشأت گرفته بود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ خبرنگار بازنشسته روابط عمومی نیروی هوایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سرتیپ خلبان جواد فکوری گفت: فرماندهی شهید فکوری در آن مقطع زمانی نشان دهنده اعتقادات راستین و راسخ شهید بود.

سرهنگ رحمت‌الله سلمان ماهینی، مدیر روابط عمومی مؤسسه مهد قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به خاطره‌ای از شهید سرتیپ خلبان جواد فکوری، فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: وی از جمله از فرماندهان شهیدی بود که برای نظام جمهوری اسلامی ایران از جان و دل مایه گذاشت.
وی ادامه داد: شاید از جنبه‌های اعتقادی و مدیریتی این فرمانده شهید که از آموزه‌های قرآنی نشأت گرفته بود، کمتر یاد می‌شود. شهید فکوری جمله کلیدی داشتند و آن هم این بود «من قبل از اینکه یک ایرانی مسلمان باشم، یک مسلمان ایرانی هستم». این دیدگاه و تفکر عملی آن شهید بود چرا که شهید فکوری در اوایل پیروزی انقلاب مسئولیت‌هایی که به او واگذار کردند، با تمام وجود برای حفظ آرمان‌های انقلاب تلاش کرد.
خبرنگار بازنشسته روابط عمومی نیروی هوایی افزود: به عنوان نمونه خدمت وی در فرماندهی پایگاه دوم شکاری تبریز چنانکه تدبیر وی طی توطئه سال 58-59 مبنی بر خلع سلاح پایگاه، همچنین اندیشه این شهد در امر فرماندهی پایگاه و مبارزه با عناصر ضد انقلاب، فرماندهی پایه یکم شکاری که دارای اهمیت زیاد بود.
وی ادامه داد: فرماندهی شهید فکوری در آن مقطع زمانی نشان دهنده اعتقادات راستین و راسخ شهید بود. شهید فکوری از جمله سربازان جان بر کف میهن اسلامی بود. از جنبه‌های مدیریتی شهید می‌توان به آغاز روزهای جنگ تحمیلی در 31 شهریورماه 59 نام برد و بحث فرماندهی در پرواز 140 فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش با عنوان کمان 99 که یکی از حماسه‌های ماندگار ارتش است که در روز اول مهرماه 140 فروند هواپیما از پایگاه‌های مختلف نیروی هوایی پرواز کردند و مواضع حزب بعث را در پایگاه‌های مختلف عراق مورد حمله قرار دادند که نشان دهنده قدرت ارتش بود.
انتهای پیام

captcha