نقش ویژه دانشگاهیان در اعتلای فرهنگ اسلامی
کد خبر: 3755375
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
جوانپور تأکید کرد:

نقش ویژه دانشگاهیان در اعتلای فرهنگ اسلامی

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نقش دانشگاهیان در اعتلای فرهنگ اسلامی جامعه و دانشگاه را مهم ارزیابی کرد.

نقش ویژه دانشگاهیان در اعتلای فرهنگ اسلامی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، امروز در نشست هم‌اندیشی با موضوع «راهکارهای تقویت فعالیت‌های فرهنگی و بررسی پیشنهادات برون‌رفت از معضلات» که در واحد تبریز برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم که در ذهن و روح دانشجویان تاثیرگذار باشیم باید به علم روز مجهز شده و از ابزارهای نوین فرهنگی و علمی نیز استفاده شود.
وی دانشگاه را محور عقلانیت دانست و افزود: دانشگاه، مرکز تجمع اندیشمندان، نخبگان و فرهیختگان جامعه و مهم‌ترین مرکز پرورش خلاقیت‌ و استعداد و تخصص‌ها است.
جوانپور، اهداف فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را برشمرد و گفت: افزایش نقش دانشگاه‌ها در عمق بخشیدن و اعتلای فرهنگ و تقویت هویت فرهنگی، نوآوری و نوسازی در فرهنگ و مناسبات اجتماعی، پرورش خلاقیت و استعدادهای فرهنگی دانشجویان، زمینه‌سازی برای توسعه مهارت‌ها و توانایی‌های فکری و فرهنگی دانشجویان از این اهداف است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، به اعلام آتش به اختیار بودن در امور فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اضافه کرد: آتش به اختیار بودن در امور فرهنگی حاکی از آن است که بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و درست در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی گام برداریم.
وی ادامه داد: کشور ایران بر پایه تربیت دینی توانست در هشت سال دفاع مقدس پیروز شود و اکنون وظیفه خطیر دانشگاهیان ترویج فرهنگ در بین دانشجویان است.
انتهای پیام

captcha