ثبت 4باب واحد تجاری در فاروج به نیت توسعه امور قرآنی
کد خبر: 3755392
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

ثبت 4باب واحد تجاری در فاروج به نیت توسعه امور قرآنی

گروه فرهنگی-مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان‌شمالی گفت: امسال چهار باب مغازه به ارزش هشت میلیارد ریال در شهرستان فاروج به نیت امور قرآنی وقف شده است.

ثبت 4باب واحد تجاری در فاروج به نیت توسعه امور قرآنی

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت وگو با ایکنا ازخراسان‌شمالی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون۲۶ وقف جدید به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده است.
وی افزود: شهرستان فاروج با ۱۰ وقف، بیشترین وقف ها را داشته و شیروان با پنج وقف، اسفراین با چهار وقف، مانه و سملقان با سه وقف و بجنورد، گرمه و جاجرم هر کدام با دو وقف در جایگاه های بعدی بوده اند.
آسوده، بیشترین نیات وقف های جدید را مربوط به هزینه کرد برای حوزه های علمیه و امور قرآنی، توسعه فضای امام زادگان، تامین دارو و درمان، اطعام و عزاداری امام حسین (ع) اعلام کرد.
وی بیان کرد: از مجموع وقف های امسال دو آپارتمان به ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شیروان به نیت حوزه های علمیه و چهار باب مغازه به ارزش ۸ میلیارد ریال در فاروج به نیت امور قرآنی عمده ترین وقف های صورت گرفته در استان بوده اند.
آسوده از وقف برای دانش آموزان نیازمند، ازدواج آسان جوانان، نیازمندان، آموزش به عنوان مهمترین نیازها و کمبودهای جامعه برای تخصیص دادن وقف های جدید یاد کرد،افزود: در گذشته بیشترین نیات واقفان برای اطعام و عزاداری امام حسین(ع) بود ولی هم اکنون جهت وقفها به سمت نیازهای روز تغییر کرده است.
وی با بیان اینکه با تلاش معاونت فرهنگی این اداره کل و مبلغان در آگاهی بخشی به واقفان، نیات آنان به سوی وقف در حوزه‌های جدید کشیده شده است، گفت: هم اینک انجمن یاوران وقف در این اداره تشکیل شده که با تشریح نیاز روز جامعه و کمبودهای بخش های مختلف، مشاوره لازم را به واقفان می دهد.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان گفت: خراسان‌شمالی دارای پنج هزار و ۵۶۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۳۲۸ رقبه است.
انتهای پیام.

captcha