برپایی موکب ایل قشقایی در عمود ۸۳۱/ خدمت به زائران، فرصتی برای خودسازی است
کد خبر: 3755439
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

برپایی موکب ایل قشقایی در عمود ۸۳۱/ خدمت به زائران، فرصتی برای خودسازی است

گروه اجتماعی ـ موکب ابوالفضل‌العباس(ع) ایل قشقایی استان فارس در عمود ۸۳۱ مسیر نجف به کربلای معلی برپا خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم بدرقه خدام ابوالفضل‌العباس(ع) ایل قشقایی از عشایر استان فارس عصر دیروز، 20 مهرماه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد.
این موكب در ایام اربعین حسینی در عمود 831 در مسیر نجف به كربلا مستقر خواهد شد، كه دست‌اندركاران آن از دیروز راهی كربلا شدند.
در این مراسم پرچم آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع) شیراز جهت برافراشته شدن در كربلای معلی با عنوان كاروان «من‌الحسین الی‌الحسین» به دست‌اندركاران موكب اهدا شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در این مراسم خطاب به خادمان موكب گفت: گمان نکنیم چون حدود ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا گذشته، تمام شده است خیر مطمئن باشید تا عالم هست خاندان عصمت و طهارت(ع) زنده هستند و همه آن‌ها اربعین برای زیارت می‌آیند، فقط میزبان‌ها فرق می‌کنند و هر دوره‌ای ارادتمندانی میزبان این خاندان بزرگ می‌شوند.
وی یادآور شد: در حدیثی از امام صادق(ع) نقل می‌شود که فوج فوج انبیای الهی برای زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) می‌آیند، پس شما میزبان زائران آسمانی امام حسین(ع) هستید ملائکه و انبیاء الهی هم با شما می‌آیند و زائر هستند.
طاهری اظهار كرد: شما در واقع میزبان مهدی فاطمه(عج) هستید زیرا خودش فرموده است هر جا نام جدم حسین(ع) باشد و عزای جدم باشد من هم حضور دارم.
وی، خدمت به زائران امام حسین(ع) را موقعیتی برای خودسازی دانست و موكب را یك دانشگاه توصیف كرد و گفت:‌ به این معنا برسید که در واقع یک دانشگاه زده‌اید چون یک دوره تربیتی غنی می‌گذرانید و این دوره را هیچ‌وقت در هیچ‌جا نخواهید داشت قدرش را بدانید.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز به دست‌اندكاران موكب قشقایی‌ها توصیه كرد كه حتماً با لباس محلی خودشان میزبان زائران اربعین حسینی باشند چرا كه این مسئله پیام‌های متعددی برای دشمنان دارد.
انتهای پیام

captcha