قدم‌های خیر جمعیت هلال احمر برکات زیادی برای جامعه داشته است
کد خبر: 3755489
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی:

قدم‌های خیر جمعیت هلال احمر برکات زیادی برای جامعه داشته است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران گفت: قدم های خیر و مشارکت‌های جمعیت هلال احمر برکات زیادی برای جامعه داشته است.

قدم‌های خیر جمعیت هلال احمر برکات زیادی برای جامعه داشته استبه گزارش ایکنا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی 21 مهر در دیدار مجمع خیرین هلال احمر استان قم با وی عنوان کرد: خیرین باید افراد فقیر را بدون هیچ منتی پوشش دهند و برای رفع حاجات و نیازهایشان تلاش کنند.
حجت السلام والمسلمین شهرستانی افزود: هر کس قدمی برای نیازمندان بردارد جایگاه .والایی نزد خدا دارد و خداوند سر افرادی که حامی نیازمندان هستند و حوائج آن ها را برطرف می کنند منت می گذارد.
وی تصریح کرد: در کمک به نیازمندان مردم باید بهترین ها را هدیه کنند هر قدم خیری برای مردم اثر و برکت خاص خود را دارد.
نماینده آیت الله سیستانی بیان کرد: قدم های خیر و مشارکت های جمعیت هلال احمر برکات زیادی برای جامعه داشته است امیدواریم با تلاش این دوستان و مدیریت کمک های مردمی به سمت رفع فقر در جامعه شاهد موفقیت های بیشتر جمعیت هلال احمر باشیم.
وی در مورد راه اندازی درمانگاهی در منطقه نیروگاه توسط مجمع خیرین جمعیت هلال احمر قم ابراز امیدواری کرد: خدمت به بیماران اهمیت زیادی دارد و باید از چنین خدماتی در جهت راه اندازی مراکز درمانی حمایت کرد.
محمد گل فشان مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز با اشاره به خدمات مجمع خیرین جمعیت هلال احمر عنوان کرد: خیرین تلاش های بسیار جدی در همراهی با نیازمندان و بیماران دارند و با اجرای طرح های مختلف و حمایت های مالی گره گشای مشکلات هستند.
وی اظهار کرد: 1000 بیمار صعب العلاج در قم داریم که خیرین به این بیماران کمک می کنند این مجمع همچنین بر آن است مجموعه ای شامل مسجد و سرویس های خدماتی را برای اسکان و خدمات به زائران در اتوبان احداث نماید.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های جمعیت هلال احمر قم بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 35 درصد حوادث جاده ای و تلفات افزایش یافته است و با توجه به این آمار حضور هلال احمر را در جهت کمک به آسیب دیدگان داشته ایم.
گل فشان تصریح کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر در تاسوعا و عاشورا به 4700 نفر در سطح شهر که دچار آسیب دیده بودند خدماتی را ارائه کردند که از این میان 28 نفر پس از دریافت خدمات راهی بیمارستان شدند.
وی بیان کرد: نیروهای این جمعیت در آستانه اربعین جدی تر وارد صحنه می شوند و در راستای کمک به زائران و ارائه خدمات چندین دستگاه آمبولانس به همراه تجهیزات و نیروهای فعال اعزام می شوند.
در ادامه نیز نماینده مجمع خیرین جمعیت هلال احمر قم عنوان کرد: پیگیر زمینی در جهت احداث درمانگاه در ضلع شمالی منطقه نیروگاه و در حاشیه شهر به سمت شهید ستاری هستیم تا مرکز درمانی مناسبی در شان مردم ساخته شود.
وی بیان کرد: این درمانگاه پس از ساخت با کمبودها و مشکلاتی نیز مواجه خواهد بود به ویژه فقدان داروخانه شبانه روزی در جوار درمانگاه یکی از نیازهای مهم منطقه نیروگاه است.
میرعظیمی اظهار کرد: مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم برای اولین بار در سطح کشور در این استان شکل گرفت و در چند فاز فعالیت های خود را توسعه داد.
وی عنوان کرد: این مجمع تلاش دارد گام هایی در جهت ارائه خدمات به مردم در تصادفات جاده ای بردارد همچنین یکی از خدمات مجمع امانت دادن تجهیزات پزشکی به بیماران سرطانی و صعب العلاج و نیازمند به صورت رایگان است.
میرعظیمی تصریح کرد: این میزان تجهیزات جوابگوی نیازهای استان نیست و افراد برای گرفتن تجهیزات باید مدت ها در صف بمانند در صورتی که افراد به طور دائمی از تجهیزات استفاده کنند با حضور خیرین یک دستگاه اهداء می شود.
وی گفت: مجمع خیرین هلال احمر بودجه خاص دولتی ندارد و در بعضی مواقع برای دریافت بودجه دولتی ممنوعیت وجود دارد این مجمع با هدف مشارکت در رفع نیازها تشکیل شد.
نماینده مجمع خیرین جمعیت هلال احمر قم، اظهار کرد: یکی دیگر از مشارکت های مجمع جهت حرید دارو و پرداخت مابه التفاوت داروی بیماری های خاص است.
وی بیان کرد: یکی از نیازهای مهم قم حمایت از بیماران دیالیزی است که با راه اندازی درمانگاه بخش زیادی از بیماران در منطقه تحت پوشش قرار می گیرند.

انتهای پیام

captcha