استفاده از دیوان حافظ برای زیبایی کتابخانه‌ها
کد خبر: 3755499
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸

استفاده از دیوان حافظ برای زیبایی کتابخانه‌ها

یک مدرس دانشگاه گفت: متاسفانه دیوان حافظ بیشتر برای زیبایی کتابخانه‌ها استفاده می‌شود حال آن‌که فهم دقیق شعرهای آن آموزه‌های زیادی دارد.

به گزارش ایکنا؛ جلیل مسعودی فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بزرگداشت روز حافظ (۲۰ مهرماه) بیان کرد: حافظ از بزرگترین شاعران زبان فارسی است که در سطح جهانی نیز شهرت دارد و در شعرهایش به نیاز اساسی انسان توجه ویژه داشته است.

او در ادامه افزود: حافظ در سخت‌ترین دوران گذشته زندگی کرده اما با تمام مشکلات ناامید نشده و به فعالیت خود ادامه داده است، از همین جهت می‌توان او را الگوی بسیار خوبی برای افرادی دانست که تسلیم شدن را بهترین راهکار می‌دانند.

دکتر مسعودی فرد اظهار کرد: حافظ عزت نفس ویژه‌ای داشت و با رشد تواناهایی خود به این عقیده رسیده بود که در فعالیت‌ها و رشد افراد عوامل بیرونی نقش دارد، اما سهم بیشتر آن به عوامل درونی انسان باز می‌گردد؛ حافظ می‌گوید نباید از درون خود غافل شد و به بیگانه رجوع کرد.

او تصریح کرد: عمق سخن حافظ برای همگان قابل فهم نیست از همین جهت شاید علاقه به خواندن اشعار حافظ نیز زیاد نباشد اما فهم این اشعار نیاز به بالا بردن اطلاعات و افزایش مطالعات دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور بجنورد اظهار کرد: در این راستا متاسفانه برگزاری سمینارها و جلسات نیز آن‌چنان که باید موثر نبوده است و برای بالا بردن مطالعه افراد بهتر است این فرهنگ‌سازی از مدارس و دانشگاه شروع شود.

به گفته او، تمام کشورهای پیشرفته قدر داشته‌های خود را دانستند و از آن استفاده کردند، بهتر است ما نیز در کشور خود قدر داشته‌هایمان را بدانیم و از آن‌ها بهره ببریم.

انتهای پیام

captcha