سرانه مطالعه در کردستان روند کاهشی دارد
کد خبر: 3755517
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

سرانه مطالعه در کردستان روند کاهشی دارد

گروه فرهنگی ــ فرماندار شهرستان بیجار گفت: سرانه کتاب و مطالعه در استان به شدت روند کاهشی داشته است و این مهم می‌طلبد که انگیزه کتاب‌خوانی را با رویدادهای فرهنگی بالا ببریم.

سرانه کتاب در کردستان روند روبه کاهشی دارد

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اکبر ورمقانی، فرماندار بیجار امروز ، 21 مهرماه در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان اظهار کرد: حوزه فرهنگی یکی از مباحث مهم در ارتقا توسعه استان است و بر همین اساس باید بیشتر اهمیت بدهیم.
وی با اشاره به اینکه بحث کتاب و کتابخوانی در جامعه مظلوم واقع شده است، افزود: سرانه کتاب در استان به شدت رو به کاهش است و این مهم می‌طلبد با چنین رویدادهای فرهنگی انگیزه کتاب خوانی را بالا ببریم.
فرماندار شهرستان بیجار با تأکید بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باید در طول سال تکرار شود، بیان کرد: کردستان یک استان فرهنگی است که مردمان آن شور و نشاط خاصی برای خواندن کتاب دارند و باتوجه به این شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب امری پسندیده است.
ورمقانی با بیان اینکه باید اطلاع رسانی خوب و دقیقی برای این رویدادها انجام شود، عنوان کرد: نمایشگاه های فرهنگی باید در کردستان جایگاه خوبی پیدا کند و مردم بیشتر به آن ترغیب داشته باشند و بر همین اساس به دلیل اهمیت بالای این نمایشگاه تمام اعضای شورای تامین این شهرستان در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌ایم.
فرماندار شهرستان بیجار عنوان کرد: مردمان شهرستان بیجار در بحث کتاب و کتابخوانی جایگاه خاصی دارند و امیدواریم در آینده بتوانیم چنین نمایشگاه هایی در این شهرستان برپا بکنیم .
وی در پایان یادآور شد: فرمانداری شهرستان بیجار این توانایی را دارد که در بحث خرید کتاب و مسائل فرهنگی دستگاه‌های اجرایی را حمایت کند .
گفتنی است؛ هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از 18 لغایت 23 مهر در سنندج بر پا است.
انتهای پیام

captcha