مراسم بزرگداشت آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار می‌شود
کد خبر: 3755543
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

مراسم بزرگداشت آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم بیست‌و‌نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی در قم برگزار می‌شود.

مراسم سالگرد آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛ مراسم بیست‌و‌نهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی شهاب‌الدین مرعشی نجفی، پنجشنبه 26 مهرماه مصادف با هشتم صفر با سخنرانی آیت الله فاطمی‌نیا، در قم برگزار می‌شود.

این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء و با حضور اعضای خبرگان رهبری، جامعه مدرسین، استادان، فضلا، طلاب حوزه و سایر اقشار مردم در حسینیه آن مرحوم واقع در خیابان ارم برگزار خواهد شد.

آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی در 31 تیر ماه 1276 هجری شمسی مصادف با بیستم صفر سال 1315 هجری قمری در نجف اشرف متولد شد. وی تحصیلات حوزوی خود را زیر نظر استادان برجسته حوزه‌های علمیه نجف، سامرا، کاظمین، تهران و قم گذراند و در 27 سالگی به مرجعیت رسید. ایشان در طول 70 سال تدریس دروس حوزوی، شاگردان زیادی از جمله شهید حاج آقا مصطفی خمینی، شهید مرتضی مطهری، شهید محمد مفتح و شهید سید محمد بهشتی را تربیت کرد.

کتابخانه آیت‌الله مرعشی در قم از آثار به جا مانده از وی است که علاوه بر نسخ چاپی، نسخ خطی کم نظیری در آن به چشم می‌خورد و مورد توجه نویسندگان، دانشمندان، طلبه‌ها، علما و مراکز علمی و تحقیقاتی سراسر جهان است. این مرجع تقلید در هفتم شهریورماه سال 1369 برابر با هفتم صفر 1411 هجری قمری در 96 سالگی به ملکوت اعلی پیوست و بنا به وصیتش در کتابخانه‌اش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

captcha