انتقاد از توئیت تهدیدآمیز آل‌سعود علیه مشاهیر عربستان
کد خبر: 3755566
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

انتقاد از توئیت تهدیدآمیز آل‌سعود علیه مشاهیر عربستان

گروه بین‌الملل ـ فعالان عرصه رسانه‌ای از انتشار توئیت تهدیدآمیز علیه مشاهیر عربستان در حساب کابری «تاریخ آل‌سعود» انتقاد و آن را نمونه‌ای از سیاست‌های حکومت عربستان در تعامل با شهروندان دانستند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21؛  حساب کاربری رسمی «تاریخ آل‌سعود» در شبکه اجتماعی توئیتر، مشاهیری را که در دفاع از حاکمان و سران عربستان سکوت کرده‌اند را تهدید کرد.

در این حساب کاربری  خطاب به مشاهیر عرصه موسیقی و بازیگری، مبلغان، فرهنگیان و دیگر مشاهیر عربستانی آمده؛ سکوت و عدم دفاع شما از حاکمان در شرایط کنونی که کشور در معرض هجمه‌های شدیدی قرار دارد، به مثابه لکه ننگی بر پیشانی شماست.

در واکنش به این توئیت، فعالان رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی اعلام کردند که مطالب منتشر شده در این حساب کابری، نمونه‌ای از سیاست‌های حکومت سعودی در تعامل با عامه مردم است، چرا که در این توئیت سکوت، جرم تلقی شده است.

در همین رابطه، کارین عطیه، روزنامه‌نگار آمریکایی و تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست، این توئیت را تهدید خواند و تصریح کرد: مدیریت توئیتر موظف است  صاحبان این حساب کاربری را بازخواست کند.

اندکی پس از انتشار این توئیت تهدید‌آمیز، حساب کاربری «تاریخ آل‌سعود» ضمن حذف این توئیت، لوگوی رسمی خود را نیز برداشت و اقدام به اصلاح اطلاعات شخصی کرد تا وانمود کند که این حساب کاربری وابسته به دولت نیست.

انتهای پیام

 

captcha