اساتید خوشنویسی در مشهد متمرکز نیستند/ نیازمند عدالت توزیعی هستیم
کد خبر: 3755569
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

اساتید خوشنویسی در مشهد متمرکز نیستند/ نیازمند عدالت توزیعی هستیم

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اساتید و استعدادهای خوب و برتر در زمینه خوشنویسی در مشهد متمرکز نیستند و ما نیازمند هستیم تا به شهرستان‌ها و به عدالت توزیعی در این زمینه نیز توجه کنیم.

خوشنویسی به عنوان یک هنر ریشه‌دار در تمام استان حضور داردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جعفر مروارید در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه آستان قدس خورشید در نگارخانه رضوان اظهار کرد: در شروع هفته خوشنویسی شاهد گشایش این نمایشگاه در نگارخانه رضوان هستیم که دو نکته در این نمایشگاه برای من حائز اهمیت و جالب بود.

وی افزود: یک مورد حضور اساتید شهرستان‌ها بود که نشان از این دارد که اساتید و استعدادهای خوب و برتر در این زمینه در مشهد متمرکز نیستند و ما نیازمند هستیم تا به شهرستان‌ها و به عدالت توزیعی در این زمینه نیز توجه کنیم. این امر نشان می‌دهد که خوشنویسی به عنوان یک هنر، ریشه داشته و در تمام استان حضور دارد.

مروارید بیان کرد: باید از استعدادهای کودک و نوجوان نیز در این زمینه حمایت کرد. حضور این اساتید میراث و سرچشمه جوشان فرهنگی در این زمینه است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: نکته دوم تنوع مضامین از ادعیه و روایات تا اشعار حکمی مولوی و اشعار عارفانه و عاشقانه حافظ بود که در این نمایشگاه شاهد هستیم. هارمونی بین ترکیب و رنگ نیز از دیگر نکات برجسته این نمایشگاه بود.

وی خاطرنشان کرد: حضور خود اساتید و پیشکسوتان همراه با آثارشان به زیبایی و تجربه بصری که بازدیدکنندگان به دست می‌آورند، افزوده است.

مروارید گفت: این باعث افتخار بوده که خالق یک اثر را در کنار آن اثر ببینیم تا از تجارب خود و پروسه‌ای که به خلق این اثر هنری منجر شده، بگوید. اگر تجربه زیبایی‌شناسی، هنری و عارفانه نیز همراه با این اثر داشته، می‌تواند به عنوان مکمل اثر، ذهن و ضمیر مشهد و خراسانی‌ها را با فضای فرهنگی آشنا کند.

انتهای پیام

captcha