مؤلفه‌های اساسی در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی
کد خبر: 3755570
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

مؤلفه‌های اساسی در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی

گروه اقتصادی - مدیرکل استاندارد سیستان‌وبلوچستان گفت: تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» نیاز به چهار مؤلفه اصلی دارد؛ دولت، سرمایه‌گذار، رسانه و مردم، که هر کدام اگر در ایفای نقش خود کوتاهی کنند، این شعار صورت عملی به‌خود نمی‌گیرد.

اسماعیل عاقلی، مدیرکل استاندارد سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: رهبر معظم انقلاب هر ساله با توجه به اهمیت مسائل، شعاری را به عنوان یک شعار راهبردی برای سال انتخاب می‌کنند و همه دستگاه‌ها و نهادها باید نقش خود را در جهت تحقق این شعار ایفا کنند.
وی ادامه داد: تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» نیاز به چهار مؤلفه اصلی دارد؛ دولت، سرمایه‌گذار، رسانه و مردم که هر کدام اگر در ایفای نقش خود کوتاهی کنند، این شعار صورت عملی به‌خود نمی‌گیرد.
مدیرکل استاندارد استان بیان کرد: وظیفه دولت، زمینه‌سازی است؛ باید مقدمات و زیرساخت‌ها را فراهم کند. وظیفه سرمایه‌گذار نیز استفاده مناسب از این زمینه جهت منافع عمومی است؛ اینکه کالایی با کیفیت و مشتری‌پسند تولید کند.
وی افزود: انتخاب، اولین گام است، اما اینکه بتوانیم مشتری را وفادار نگه داریم، قطعاً نیاز به این دارد که کالای ما استاندارد و با کیفیت بالا باشد؛ باید تولیدات ما به سمتی برود که در سبد خرید مردم جا پیدا کند.
عاقلی اظهار کرد: اگر محصولات ایرانی آن الزامات را نداشته باشد و نتواند خواسته‌ها و انتظارات مردم را برآورده کند، به‌راحتی از دایره رقابت خارج می‌شوند، چون مردم نمی‌خواهند کالای بی‌کیفیت بخرند.
وی ادامه داد: مردم نیز باید تا جای امکان، از کالای ایرانی استفاده کنند؛ عِرق ملی داشته باشند و اگر کالای ساخت داخل، یک سطح هم از نمونه خارجی آن پایین‌تر است، خریداری کنند تا واحدهای تولیدی رونق گیرد و اقتصاد کشور شکوفا شود.
مدیرکل استاندارد استان بیان کرد: نقش رسانه‌ها نیز در فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی در جامعه روشن است؛ رسانه می‌تواند تولیدات ملی برتر را معرفی کند تا هم تولیدکنندگان تشویق شوند و هم مردم کالاهای باکیفیت را بشناسند.

انتهای پیام

captcha