کارگروه «منطقه هوشمند» در منطقه آزاد ماکو تشکیل شد
کد خبر: 3755603
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

کارگروه «منطقه هوشمند» در منطقه آزاد ماکو تشکیل شد

گروه اجتماعی - قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تشکیل کارگروه منطقه هوشمند با هوشمندسازی شهر بازرگان به عنوان پایلوت در منطقه آزاد ماکو خبر داد.

کارگروه منطقه هوشمند در منطقه آزاد ماکو تشکیل شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علیرضا نصیری، قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو عصر دیروز، 21 مهرماه در اولین جلسه کارگروه منطقه هوشمند افزود: در راستای سیاست‌گذاری در اهداف کلان به‌منظور برنامه‌ریزی و نظارت جهت دستیابی به منطقه هوشمند، شیوه‌نامه‌ای تدوین شد و در این کارگروه شرح وظایف اعضا صورت گرفت.

وی چشم‌انداز سازمان منطقه آزاد ماکو در ۱۰ سال آینده را منطقه‌ای هوشمند که با دستیابی به توسعه سبز‌، پایدار و فراگیر حلقه‌های اتصال آسیا و اروپا خواهد بود، ترسیم کرد و گفت: شهر هوشمند شهری است که با استفاده از فناوری اطلاعات بتواند از منابع موجود، رفاه و حقوق شهروندی بیشتری برای شهروندانش فراهم آورد.

این استاد دانشگاه افزود:‌ به عبارت بهتر یک شهر، زمانی هوشمند است که سرمایه‌گذاری روی منابع انسانی و سرمایه‌های اجتماعی، حمل و نقل و ارتباطات برپایه فناوری اطلاعات(ICT) به منظور توسعه اقتصادی پایدار و کیفیت زندگی بهتر به‌واسطه‌ به‌کارگیری هوشمندانه منابع طبیعی در آن اتفاق بیفتد، چنین شهری باید دارای معیارهای اصلی زندگی هوشمند همچون اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط هوشمند، مردم هوشمند و غیره باشد.

نصیری بااشاره به اینکه هوشمندسازی بدون همراهی و همت مدیران ارشد سازمان‌هاو ارگان‌ها در منطقه امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: در این کارگروه ۱۱ کمیته از جمله کمیته ارتقای وضعیت اقتصادی‌ منطقه، ارتقای سطح علمی، حفظ محیط زیست منطقه، کمیته مالی، واکنش اضطراری و غیره تشکیل و وظایف هرکمیته به آنان ابلاغ شد.

انتهای پیام

captcha