تولید آثار فاخر فرهنگی و اسلامی برای تربیت بهتر کوکان ضروری است
کد خبر: 3755604
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
آیت‌الله عاملی:

تولید آثار فاخر فرهنگی و اسلامی برای تربیت بهتر کوکان ضروری است

گروه فرهنگی - امام جمعه اردبیل گفت: کانون پرورش فکری با تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی برای تربیت بهتر کودکان تلاش کند.

تلاش در جهت تولید آثار فاخر فرهنگی و اسلامی برای تربیت بهتر کوکانبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روز گذشته ۲۱ مهرماه در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، گفت: اولویت‌های کلان فرهنگی در کشور نیازمند مشخص‌سازی است و در این زمینه توجه به برنامه‌های مربوط به کودکان و نوجوانان در وهله نخست، حائز اهمیت است.
وی با اشاره به این‌که کودکان و نوجوانان نیازمند داشتن محیطی سالم فرهنگی و علمی هستند، گفت: نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تحقق برنامه‌های در حال اجرا بسیار حائز اهمیت بوده و تلاش بر این است تا با تولیدات آثار فاخر فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی به بهترین نحو ممکن فرزندانمان را تربیت کنیم.
امام جمعه اردبیل تصریح کرد: کودکان و نوجوانان سرنوشت‌سازان مملکت ایران اسلامی هستند و ملت ایران به پشتوانه‌ای نیاز دارد که با در نظرگیری تمامی ابعاد و جوانب به خصوص در حوزه فرهنگی و اسلامی مشکلات و چالش‌های پیش رو را برطرف کرده و جامعه را به سمت پیشرفت و توسعه سوق دهد.
عاملی اظهار کرد: مسئولان فرهنگی و آموزشی باید بر این سعی و تلاش باشند و مهارت‌های اجتماعی را در جامعه به حد اعلی برسانند و کودکان را از خطراتی که در جامعه آن‌ها را تهدید می‌کند حفاظت کنند که در این زمینه خانواده‌ها نیز باید به نوبه خود به رسالت و وظیفه خود عمل کرده و به اهداف مورد نظر در این زمینه جامه عمل بپوشانند.
زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز در این دیدار بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی ایران اسلامی است که برای تحقق اهداف مورد نظر نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان است تا بتواند کودکان را از آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی دور نگهدارد.
احدزاده تصریح کرد: باید با شناسایی استعداد‌ها و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان آنان را رشد داده و مشکلات پیش روی جامعه را برطرف کنیم که تمامی این موارد نیازمند تلاش وافر مردم و مسئولان است که باید مورد توجه واقع شود.
انتهای پیام

captcha