اجرای طرح‌های پیشران اقتصاد مقاومتی در اردبیل
کد خبر: 3755613
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

اجرای طرح‌های پیشران اقتصاد مقاومتی در اردبیل

گروه اجتماعی - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری اجرای طرح‌های پیشران اقتصاد مقاومتی در اردبیل تهیه و تدوین می‌شود تا بتوانیم مسیر توسعه و پیشرفت استان را هموار کنیم.

اجرای طرح‌های پیشران اقتصاد مقاومتی در اردبیل تدوین می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، روز گذشته ۲۱ مهرماه در جلسه بررسی وضعیت اجرایی طرح‌های پیشران اقتصاد مقاومتی در اردبیل تصریح کرد: با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری اجرای طرح‌های پیشران اقتصاد مقاومتی در اردبیل تدوین می‌شود تا بتوانیم مسیر توسعه و پیشرفت استان را هموار کنیم.
وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی در تهیه و تدوین این طرح‌ها تلاش همه‌جانبه‌ای داشته‌اند و مهم‌ترین محور و هدف در این زمینه حمایت از تولید ملی در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی است در نظر گرفته شده و باور ما بر این معیار نهادینه شده که اقتصاد مقاومتی همگام با اجرای طرح‌های عملیاتی محرک گذر از تحریم‌ها و بحران‌هاست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل تصریح کرد: پیشبرد اهداف برنامه‌های تعریف شده و قرارگیری در یک مسیر تحول‌آفرین با در نظر گرفتن ظرفیت‌های تولیدات داخلی و حمایت از فعالان این عرصه یک امر اساسی و ضروری است که در این زمینه باید با هماهنگی‌ها و تعاملات انجام یافته زمینه دستیابی به اهداف خود را تحقق بخشیم.
شایقی اظهار کرد: اگر زمینه اشتغال‌زایی مناسب در استان را با در نظر گرفتن ظرفیت‌های استانی در نظر بگیریم بی‌شک خروجی‌های مورد انتظاری را نیز به دست خواهیم آورد که می‌تواند در رفع معضل بیکاری و توسعه اقتصادی استان بسیار حائز اهمیت و قابل قبول باشد و ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود.
وی با اشاره به این که طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن انجام یافته ۶۸ درصد اردبیلی‌ها شهرنشین هستند گفت: طبق این سرشماری بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در استان داریم که شهرنشینی در مقایسه با سرشماری سال ۹۰ در حدود ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد و نرخ رشد جمعیت ۰.۳۵ درصد است که در نقاط شهری ۱.۶۳ درصد و در نقاط روستایی -۲.۱ درصد است.
انتهای پیام

captcha