اجتماع اربعین حسینی؛ اثبات عظمت قیام امام حسین(ع) در جهان
کد خبر: 3755616
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

اجتماع اربعین حسینی؛ اثبات عظمت قیام امام حسین(ع) در جهان

گروه معارف - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اجتماع اربعین، اثبات عظمت قیام امام حسین(ع) در جهان است و این تجمع جهانی باید مورد حمایت قرار گیرد.

اجتماع اربعین حسینی؛ اثبات عظمت قیام امام حسین (ع) در جهانحجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به اهمیت عزاداری اربعین حسینی، گفت: در فرهنگ اسلامی و در معارف عرفانی، عدد چهل(اربعین) جایگاه خاصی دارد. چله‌نشینی برای رفع حاجت یا رسیدن به مقامات سلوک و عرفان معروف است. حفظ کردن چهل حدیث، اخلاصِ چهل صباح، کمال عقل در چهل سالگی، دعا برای چهل مؤمن و ... بسیاری از این نمونه‌ها و موارد است.
وی گفت: در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین روز شهادت حسین بن علی(ع) گفته می‌شود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است. از سنت‌های مردمی، گرامیداشت چهلم مردگان است که، به یاد عزیزِ فوت شده خویش، خیرات و صدقات می‌دهند و مجلس یاد بود برپا می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: در روز بیستم صفر، شیعیان، عظیم‌ترین مراسم سوگواری را در کشور‌ها و شهر‌های مختلف به یاد عاشورای حسینی برپا می‌کنند و همراه با دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری به تعظیم شعائر دینی می‌پردازند. در شهر کربلا، اربعین حسینی عظمت و شکوه خاصی دارد و دسته‌های عزادار از سراسر جهان، مراسمی پرشور برپا می‌کنند.
حجت‌الاسلام ستوده در بیان اهمیت پیاده‌روی اربعین گفت: یکی از جلوه‌های بسیار زیبای اربعین حسینی حرکت پیاده خیل مشتاقان آن حضرت است که حماسه‌ای وصف‌ناشدنی و جلوه‌ای درک ناشدنی را می‌آفریند، دشمنانی که زیارت چند هزار نفره سابق را در اربعین حسینی تحمل نکردند امروز نظاره‌گر حرکت سیل‌گونه و میلیونی زائران آن حضرت است که بصورت خودجوش وکاملا مردمی چشمان جهانیان را مات و مبهوت خود ساخته است.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه، به فضیلت زیارت اربعین اشاره کرده و اظهار کرد: اربعین، چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) است که جان خود و یارانش را فدای دین کرد. از آنجا که گرامیداشت خاطره شهید و احیاء اربعین وی، زنده نگهداشتن نام و یاد و راه اوست و زیارت، یکی از راه‌های یاد و احیاء خاطره است، زیارت امام حسین(ع) به‌ویژه در روز بیستم ماه صفر که اربعین آن حضرت است، فضیلت بسیار دارد.
انتهای پیام

captcha