جشنواره‌ «هه نار»؛ زمینه‌ای برای معرفی مناطق بکر کردستان
کد خبر: 3755649
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

جشنواره‌ «هه نار»؛ زمینه‌ای برای معرفی مناطق بکر کردستان

گروه فرهنگی - رئیس جهاددانشگاهی کردستان گفت: برگزاری جشنواره «هه نار» اثرات مثبت و بازتاب‌های مطلوبی برای کل استان و به‌ویژه منطقه اورامان به لحاظ معرفی ظرفیت‌های منطقه دارد و در این راستا زمینه‌ای برای معرفی مناطق بکر و توسعه گردشگری استان است.

جشنواره‌ «هه نار»؛ بستری برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان امروز، ۲۲ مهر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به برگزاری جشنواره انار اورامان، اظهار کرد: این جشنواره در سه حوزه برگزار می‌شود که ابتدا به مدت سه روز در 4 روستای ژیوار، بلبر، سلین و ناو با حضور خبرنگاران و عکاسان و علاقه‌مندان به حضور در جشنواره برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اختتامیه رسمی جشنواره در سنندج با تقدیر از عکاس بهترین تک عکس، بهترین مجموعه عکس و بهترین یادداشت و گزارش نیز با رای داوران و با حضور مسئولان استان برگزار خواهد شد، افزود: سمینار تخصصی این جشنواره نیز که سومین بخش برگزاری جشنواره است، با محوریت دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان عنوان کرد: امیدواریم برگزاری موفق جشنواره انار علاوه بر کسب اعتبار برای استان، زمینه پایه‌ریزی برگزاری جشنواره ملی انار اورامان در سال‌های آتی را فراهم کند.
وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره، عنوان کرد: افراد زیادی از سراسر استان برای حضور در جشنواره از طریق تورهای گردشگری و ... ثبت نام کرده‌اند که امیدواریم با همکاری‌های لازم زمینه بهتر برگزار شدن این مراسم فراهم شود.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: برگزاری جشنواره «هه نار» اثرات مثبت و بازتاب‌های مطلوبی برای کل استان و به ویژه منطقه اورامان به لحاظ معرفی ظرفیت‌های منطقه دارد و جذب بسیاری از هم استانی‌هایمان در این منطقه اقدامی مؤثر برای زمینه‌سازی توسعه گردشگری در استان است.
وی با تاکید بر اینکه کردستان و منطقه اورامانات ظرفیت‌های زیادی به لحاظ گردشگری، طبیعت بکر و مهمان نوازی در منطقه دارد ادامه داد: در حال حاضر اولین مقصد همه گردشگران فقط شمال کشور است و این در حالی است که مناطق گردشگری زیادی در استان هایی همچون کردستان و منطقه اورامان وجود دارد که ناشناخته مانده و مستعد توسعه و سرمایه‌گذاری است.
سهراب نژاد با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرصت بسیار خوبی برای معرفی محصولات استان است، یادآور شد: استان کردستان دارای محصولات زیادی است که قابلیت تبدیل شدن به برند را دارند، برندسازی محصولات می‌تواند به توسعه گردشگری در منطقه کمک کند.
انتهای پیام

captcha