همایش «شعر عاشورائیان» به میزبانی اسدآباد برگزار می‌شود
کد خبر: 3755657
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

همایش «شعر عاشورائیان» به میزبانی اسدآباد برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد از برپایی همایش «شعر عاشورائیان» با حضور شعرای سطح استان همدان در این شهرستان در ماه صفر خبر داد.

همایش «شعر عاشورائیان» به میزبانی اسدآباد برگزار می‌شود

رضا قاسمی، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، بیان کرد: همایش «شعر عاشورائیان» با حضور شعرای سطح استان همدان و علاقمندان به شعر و ادب به میزبانی شهرستان اسدآباد به‌زودی در ماه صفر برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: همایش شعر عاشورائیان اقدامی مهم در ترویج فرهنگ عاشورا و آموزه‌های اهل بیت(ع) با هدف زنده نگهداشتن مفاهیمی همچون عدالت‌طلبی، ایثار و شهادت‌طلبی بوده که از ویژگی‌های بارز فرهنگ و ادبیات عاشورائیان است.
قاسمی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد در نیمه دوم سال جاری گفت: تجلیل از مفاخر شهرستان، تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر و همایش بزرگداشت سیدجمال‌الدین‌اسدآبادی از جمله برنامه‌های شاخص این اداره تا پایان امسال خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در هفته کتاب امسال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد اهدای 2 هزار جلد کتاب را در برنامه خود دارد که این کتاب‌ها به کتابخانه‌های مدارس، کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سطح شهرستان اهدا می‌شود.
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد همچنین از وجود 57 کانون فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد کانون در حال حاضر 52 کانون فعال بوده و از مجموع 57 کانون 35 کانون شهری و 22 کانون فرهنگی، هنری روستایی را در اسدآباد تشکیل می‌دهند و 20 مورد از کانون‌ها دارای کتابخانه عمومی هستند.
انتهای پیام

captcha